گالری گردی در ماه محرم؛ از نشان عاشقی تا روایت سرخ

نمایشگاه‌هایی مانند «روایت سرخ»، «محرم» و « نشان عاشقی» در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت برپا هستند.

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید‌وسالار‌شهیدان امام حسین(ع) نمایشگاه‌هایی مانند «روایت سرخ»، «محرم» و «نشان عاشقی» در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت برپا هستند.

رویداد نقاشی خط «نشان عاشقی» و پارچه‌نویسی «کاتبان سوگ» به مناسبت ماه محرم اجرا شده است؛ در رویداد «نشان عاشقی» بیش از ۳۰۰ اثر منتخب نقاشی خط (کالیگرافی) توسط هنرمندان بر روی علم‌های عاشورایی نقاشی و خطاطی شده و در رویداد «کاتبان سوگ» که خطاطی اشعار عاشورایی بر روی پارچه‌هاست نیز ۵۰ هنرمند، ۲۵۰ اثر را با استفاده از اشعار محرم و عاشورایی کتابت کرده‌اند که در فضای شهری پایتخت اکران خواهند شد.

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنر‌های تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالحسین (ع) ۲۹ تیر تا ۲۲ شهریورماه به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در موزه هنر‌های معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه بیش از ۸۰ اثر؛ ۴۵ اثر از ۲۳ هنرمند از گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران، ۲۳ اثر از ۹ هنرمند از گنجینه حوزه هنری و ۲ اثر از مجموعه شخصی مهدی طالع‌نیا و ۲۰ قطعه از ادوات و لوازم تعزیه از موزه دریایی اراک به نمایش گذاشته شده است.

«روایت سرخ»، «الرحمن» و «رویدادِ عهد» در موزه امام علی (ع)
نمایشگاه نقاشی «روایت سرخ» منتخب آثار گنجینه موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) با موضوع عاشورا همزمان با فرارسیدن ماه محرم، ۳۱ تیر ساعت ۱۵ افتتاح می‌شود و تا ۲۶ شهریور هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷، (به غیر از روز‌های تعطیل) در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) واقع در خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برپاست.

مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه اول ماه محرم، علاوه بر برگزاری مجموعه نشست‌های ادبی و هنری، نمایشگاهی از آثار منتخب نقاشی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون در استان‌های کشور و آثار عکاسی مربیان هنری کانون را با موضوع محرم برگزار می‌کند.
در این نمایشگاه که در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی و آیین‌های عاشورایی برگزار می‌شود ۳۵ اثر نقاشی و ۱۵ اثر عکاسی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «از قهوه‌خانه تا سقاخانه و منتخب هنرمندان نوگرای ایران» ۲۳ تیر تا ۲۳ مرداد شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۸، پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳، جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار