همایش شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری برپا شد

آیین عزاداری مادران و شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم ۱۴۴۵ و سومین روز از ماه عزا در شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری برپا شد.

همزمان با سراسر کشور، شیرخوارگان در آیین اقامه عزا در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در چهارمحال و بختیاری کربلایی شدند.

در این همایش مادران عزادار، کودکان خود را با لباس‌های کربلایی به مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام آوردند و گهواره‌ها و تابوت‌های نمادین علی اصغر علیه السلام در میان جمعیت به حرکت در آمد.


بیشتر بخوانید


در این همایش، مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه‌های زینبی در مصلاها، بقاع متبرکه و مساجد با کودکان ۶ ماهه خویش، اشک ماتم و عزا ریختند و به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفتند.

یک استاد حوزه علمیه در این آیین اظهار داشت: خداوند امانت‌های مهم و باارزشی را در اختیار ما قرار داده است که باید این امانت را بخوبی حفظ و در نهایت به صاحب آن بازگردانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد همتیان با بیان اینکه دین، عقل و فرزندان امانت خداوند به شمار می‌رود، تصریح کرد: در بحث امانت آنچه مهم است و هم شرع، عقل و عرف می‌گوید و اختصاص به جوامع اسلامی ندارد این است که انسان باید امانت را سالم به صاحب اصلی خود بازگرداند.

وی مراقبت از فرزندان و توجه به امور دینی آن‌ها را از دیگر ضرورت‌های امانتداری عنوان کرد و گفت: کشتن فرزند فقط محدود به زمان جاهلیت نیست بلکه پدر و مادری که به فرزند خود بی‌توجهی کند و در فکر تربیت فرزند و مراقب دین و ادب آن نباشد، فرزند خود را از نظر روحی و باطنی کشته است.

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه یادآور شد: آمار سقط جنین در کشور نگران‌کننده است و باید توجه داشت که این موضوع از نظر عقلی، شرعی و عرفی قابل قبول نیست.

همتیان بر ضرورت مراقبت از عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: یک روزی زنان و دخترانی و جوانانی برومند وقتی دیدند کشور در معرض تعارض و تهاجم کشور است از جان خود گذشتند و حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس خلق کردند از همین رو باید این امانت را باید بخوبی حفظ کرد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز ملت ما به این شعور و معرفت بالا رسیده است که دشمن خود را خوب بشناسد و امانت‌دار زحمات زینب کبری (س)، امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار