هشدار نسبت به اوضاع امنیتی در عتبه کاظمین

مقامات عتبه کاظمین در بغداد نسبت به ضعف امنیتی که سلامت حرم مطهر و زائران آن را تهدید می‌کند، هشدار داد.

دبیرخانه عتبه کاظمین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل وضعیت ناپایدار امنیتی پس از سقوط رژیم سابق، امنیت شهر کاظمین باید تقویت می‌شد، زیرا به هدف جنبش‌های تروریستی تبدیل شده بود. پس از بهبود نسبی وضعیت امنیتی، پاسگاه‌ها و ایست بازرسی‌های امنیتی در سراسر کشور کاهش یافت.

به گزارش «الفرات نیوز»، در این بیانیه آمده است: دبیرخانه عتبه کاظمیه پیگیر تامین امنیت این منطقه و مردم و زائران آن است و این امر بر عهده دستگاه‌های اطلاعاتی تخصصی امنیتی و اجرایی است.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از مهمترین وظایف ایست بازرسی‌های ثابت و سیار موثر، حفظ امنیت، جلوگیری از درگیری، قتل و تعرض به دیگران است که هر از چند گاهی این اعمال ناپسند تکرار می‌شود.

عتبه کاظمیه در این بیانیه اظهار داشته است: تأکید می‌کنیم که راه باید برای هر کسی که موجب نقض امنیت می‌شود و امنیت این شهر مقدس، شهروندان آن و جان مردم بی گناه را تهدید می‌کند، قطع شود.

عتبه کاظمیه همچنین از مقامات امنیتی مربوطه خواست تا در اسرع وقت درباره فعالیت ایست بازرسی‌های مستقر تجدید نظر کرده و اقدام به اصلاح آن‌ها کنند تا بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که تمامی قانون شکنان و کسانی که جان مردم و آرامش مدنی و اجتماعی را تهدید می‌کنند، باید مورد محاکمه قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار