رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

موافق واردات نیروگاه های برق دست دوم نیستیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه های دست دوم «CHP» که همزمان برق و حرارت تولید می کنند، بازدهی بسیار پایینی دارند و موافق روند واردات آنها نیستیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: قانون نسبت به این مساله توجه دارد، باید مساله بازدهی نیروگاه ها مورد توجه قرار گیرد، برخی از واحدهای تولیدی ژنراتورهایی با بازدهی پایینی دارند.

او افزود: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشستی که با وزیر نیرو و وزیر نفت داشته، این مساله را مطرح کرده است که واحدهای تولیدی بخش خصوصی بتوانند در زمان غیر اوج بار مازاد تولیدی برق از طریق نیروگاه های خود را صادر کنند تا انگیزه لازم برای توسعه این نیروگاه ها از سوی بخش خصوصی ایجاد شود و در این زمینه واحدهای خوب تولید انرژی در کشور ایجاد گردد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نیز پیگیر ایجاد انگیزه برای واحدهای تولیدی به منظور سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه ها است و اجازه نخواهد داد که هر نیروگاهی وارد کشور شود.

حجت الاسلام پژمانفر به کمبود گاز در کشور اشاره و بیان کرد: هم اکنون تامین گاز در مقطع زمستان در کشور دچار مشکل می شود، اما افق رفتاری که در کشور در حال شکل گیری است به سمتی پیش می رود که در طول سال با کمبود یا بحران گاز مواجه خواهیم شد، لذا باید این افق روش شود و واحدهایی که در اولویت بهره برداری هستند هر چه سریعتر وارد مدار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار