آب پایدار هشت روستای استان زنجان تامین شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه برای تامین آب پایدار و سالم روستاهای " اسفجین، قره چریان، کناوند، داشکسن، ملّالر، حاجی آرش، گوندره و "زواجر" انجام شد.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه حفر و تجهیز سه حلقه چاه روستاهای اسفجین، قره چریان، کناوند، داشکسن، ملّالر، حاجی آرش، گوندره و زواجر انجام شد گفت: با اجرای این طرح ها جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در هشت روستای شهرستان زنجان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.

 قاسمی یادآور شد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه در روستای اسفجین از توابع شهرستان زنجان به عمق ۱۵۰ متر و با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه از جمله این طرح هاست.

وی افزود: برای بهره برداری از این چاه، اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است که علاوه بر روستای اسفجین، مشکل تامین آب روستاهای داشکسن ، ملّالر و در ادامه روستای حاجی آرش را نیز با احداث یک دستگاه ایستگاه بین راهی رفع می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اجرای طرح آبرسانی به روستای قره چریان در شهرستان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز چاه، احداث خط انتقال به طول ۲ کیلومتر و نصب و راه اندازی تاسیسات برقی و مکانیکی است.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی اختصاص یافته است.

وی به حفر چاه آب در روستای کناوند شهرستان زنجان نیز اشاره کرده و گفت: این چاه با مشارکت اهالی به عمق ۹۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال احداث شده است که هم اکنون در مرحله آزمایش پمپاژ قرار دارد.

جزء قاسمی همچنین احداث چاه تامین آب شهر قیدار در گوندره شهرستان خدابنده را یادآور شد و گفت: این چاه به عمق ۱۲۰ متر با دبی ۶۲ لیتر در ثانیه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: چاه تامین آب روستای زواجر در شهرستان خدابنده نیز با دبی پنج لیتر بر ثانیه به عمق ۱۲۰ متر و با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد.

برچسب ها: حفر چاه ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.