ضرورت رعایت نکات ایمنی برق در ماه محرم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران استان نکات ایمنی برق را رعایت کنند.

مجید فرهزاد گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و اهمیت برپایی باشکوه آئین‌های مرتبط با آن، لزوم توجه به نکات ایمنی در برپایی خیمه، موکب و هیئت‌های عزاداری، به ویژه در موضوعات مرتبط با برق مورد تاکید است.

وی افزود: مردم باید بدانند کار در مجاورت شبکه‌های برق فشار متوسط که دارای حوزه الکتریکی هستند بسیار خطرناک است چرا که بدون تماس و در فاصله نزدیک به آن‌ها برق گرفتگی ایجاد می‌شود و در صورت ایجاد هر گونه حادثه یا اتفاق مربوط به برق در طول شبانه روز با تلفن ۱۲۱ تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: موقع برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری اهل بیت (ع) ضرورت دارد حریم شبکه‌های برق را مدنظر داشته باشیم این فاصله برای حریم فشار متوسط سه متر و برای حریم فشار ضعیف ۱.۵ متر است.

فرهزاد ادامه داد: از نصب علم و پرچم‌های عزاداری بر روی شبکه‌ها، پایه‌ها و تاسیسات برق جداً خودداری شود چرا که شبکه‌های برق عایق نمی‌باشد پس اکیدا نباید به آن‌ها نزدیک شد.

وی گفت: اگر مشغول حمل پرچم‌ها و علامت‌های مخصوص عزاداری هستید باید مراقب شبکه‌های برق‌رسانی خصوصاً شبکه‌هایی که از عرض خیابان عبور کرده است باشید.

فرهزاد با اشاره به اینکه تابلو برق (اضطراری) باید در محل مناسب و خـارج از مکـان عزاداری و دور از دسترس عموم مردم نصب شود، اظهار داشت: از یک نفر متخصص و آشنا به سیستم برق‌کشی در هنگام برگزاری مراسم عزاداری کمک گرفته و در پایان مراسم عزاداری سیستم‌های برقی قطع شود.
وی افزود: از لامپ‌های پرمصرف و پرحرارت در زیر چادرهـا استفاده نشود و تجهیزات برقی مورد استفاده هیئت‌های مذهبی نظیر سیم، کابل، تابلو‌های برقی و ... قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولان هیئت مورد بازرسی دقیق قرار گرفته و ضمن برطرف کردن نواقص احتمالی از سالم بودن تجهیزات اطمینان حاصل شود و همچنین از دسترس کودکان و محیط‌های مرطوب دور نگه داشته شود.

برچسب ها: ماه محرم ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار