رئیس دیپلماسی فرهنگی بر نقش قرارگاهی و برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد

در دیدار با نماینده ولی فقیه بر راه اندازی میز اندیشه ورزی ایرانیان و دانشجویان خارج از کشور در مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی تاکید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در این نشت ضمن خیر مقدم به نمایندگی، ولی فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور و نمایندگان و نخبگان دانشجویان ایرانی خارج از کشور به ارائه توضیحاتی از روند تاسیس و شکل گیری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداختن و اظهار امید واری نمود با تداوم برگزاری این جلسات از نقطه نظرات نخبگان و دانشجویان خارج از کشور در باز تولید طرح مناسب و جامعی جهت ایرانیان و دانشجویان خارج از کشور تاکید نمودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی نظام در این نشت ضمن خیر مقدم به نمایندگی، ولی فقیه در امور دانشجویان خارج از کشور و نمایندگان و نخبگان دانشجویان ایرانی خارج از کشور به ارائه توضیحاتی از روند تاسیس و شکل گیری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداختن و اظهار امید واری نمود با تداوم برگزاری این جلسات از نقطه نظرات نخبگان و دانشجویان خارج از کشور در باز تولید طرح مناسب و جامعی جهت ایرانیان و دانشجویان خارج از کشور تاکید نمودند.

ایشان در ادامه به برنامه تحول سازمان و قرارگاهی شدن نقش دستگاه دیپلماسی فرهنگی و توسعه جامعه مخاطبان با ارائه و تنوع تولیدات و محصولات و‌خدمات فرهنگی در دوره دهم مدیریت سازمان توضیحاتی جامع ارائه نمودند و روند انتخاب رایزنان فرهنگی از منظر تخصصی و علمی و نیز فرایند انتخاب رایزنان در گذشته و در دوره دهم مدیریتی سازمان را تشریح کردند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به طرح‌ریزی مدل انقلاب اسلامی توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نقش راهبری و حمایتی دستگاه دیپلماسی فرهنگی بعنوان قرارگاه فرهنگی نظام که نقش راهبری و مدیریت این تفکر ناب امام راحل بوده را بیان نمودند.

رضا ملکی ریاست مرکز مطالعات راهبردی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار با تشریح نظم جدید حاکم بر روابط فرهنگی کشور‌ها از دوران گذار فعلی و انتقالات از نظام تک قطبی به نظم جدیدی که بر پایه زیست بوم فرهنگی و اقتصادی می‌باشد سخن گفتند.

ایشان در ادامه به نقش و جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران و مکتب اسلام و تاثیرگذاری این جریان بر نظم جدید جهانی و نیز بهره گیری از تجربیات موسسات غیر حاکمیتی در ترسیم فعالیت‌های فرهنگی تاکید نمودند.

ملکی همچنین به راه اندازی میز اندیشه ورزی ایرانیان و دانشجویان خارج از کشور در مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی اشاره و به ضرورت بهره‌مندی از نظرات و ایده‌های ایرانیان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در این حوزه تاکید کردند.

در این دیدار حجت الاسلام سید ابومحمد مرتضوی نماینده، ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با تشکر از ریاست سازمان به ارائه توضیحاتی از وظایف نهاد نمایندگی، ولی فقیه پرداختند و به اهمیت ویژه فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رفع نیاز جامعه دانشجویان و ایرانیان خارج از کشور تاکید کردند.

 در این نشست صمیمی هریک از دانشجویان و نخبگان ایرانیان خارج از کشور به ارائه نقطه نظرات و طرح‌های خود در این خصوص پرداختند و پاسخ‌های لازم از سوی رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نیز ارائه و مقرر گردید ارتباط و تعامل سازنده مرکز مطالعات راهبردی فرهنگی سازمان و جامعه دانشجویان خارج از کشور بیش از گذشته ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار