فرانسه به ۵ گردان نظامی عراق آموزش می‌دهد

وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار با همتای عراقی خود از برگزاری دوره آموزشی دو ساله برای ۵ گردان نظامی عراق خبر داد.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه در بغداد، از برنامه آموزش جدید به نیرو‌های ارتش عراق توسط فرانسه خبر داد.

به گزارش فرانس ۲۴، وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار با همتای عراقی خود، از فعالیت تعیین کننده نیرو‌های فرانسوی در عراق در کنار نیرو‌های عراقی و سایر شرکا از جمله آمریکا، استقبال کرد.

وی با اشاره به وجود یک نقشه راه دوجانبه برای تقویت و تحکیم روابط دو کشور، از آغاز دوره آموزشی منحصر به فرد طی مرحله آتی تحت عنوان «کتیبة الصحراء» خبر داد.

به گفته وزیر دفاع فرانسه، این دوره دو سال به طول خواهد انجامید و ۸۰ مربی نظامی فرانسوی در آن حضور خواهند داشت و حدود ۲۱۰۰ نیروی عراقی را در آن شرکت خواهند کرد.

لوکورنو گفت که این تمرین شامل مواردی متنوع و شبیه دوره‌ای است که فرانسه درصدد اجرای برای نیرو‌های اوکراینی در لهستان است.

وزرای دفاع فرانسه و عراق درباره مساله تسلیحات به ویژه درخصوص امنیت حریم هوایی عراق نیز رایزنی کردند.

وی درباره مذاکرات بغداد با گروه تالیس فرانسه گفت که امور به ویژه درخصوص رادار جی ام ۴۰۰ به خوبی پیش می‌رود و مذاکرات درخصوص سایر تجهیزات و رادار‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار با همتای عراقی خود در توئیتی نوشت که به ۵ گردان نظامی عراق طی دو سال آموزش می‌دهیم و به مبارزه با تروریسم برای امنیت عراق ادامه می‌دهیم.

وی افزود که مبارزه با تروریسم از طریق تقویت روابط بین دو کشور در مسائلی نظیر آموزش و رزمایش‌های مشترک انجام خواهد شد.

گفتنی است در ماه مه برای نخستین بار، رزمایش نیرو‌های هوایی فرانسه و عراق با مشارکت جنگنده‌های رافال در عراق برگزار شده بود.

وزیر دفاع عراق روز سه شنبه در مقر وزارت دفاع عراق، از سپاستیان لوکورنو، وزیر ارتش فرانسه استقبال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۹ تير ۱۴۰۲
دولت غربگرا یعنی دولت عراق...ایران رو ول کرده با فرانسه همکاری می کنه...آخه آموزش نظامی به ۲۱۰۰تا نیرو کار سختیه, که ایران نتونه انجام بده؟
آخرین اخبار