تولید محتوا‌های الکترونیکی یکی از اولویت‌های مهم معلمان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت است.

محمد مهدی کاظمی در اختتامیه مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره تدریس برتر دانشجو معلمان سراسر کشور گفت: مدرسه، کانون اصلی تحول در نظام تعلیم و تربیت است، همچنین معلمان، عنصر اصلی و موثر ایجاد تحول در آموزش و پرورش محسوب می شوند.

وی با بیان این که معلم صرفا نقش آموزش دهنده ندارد بلکه مهم‌ترین نقش او، اثر تربیتی است افزود: هنرنمایی معلم از طریق روش‌های تدریس در مدرسه شکل می‌گیرد که می‌تواند زمینه‌ساز اجرای سند تحول بنیادین باشد.

معاون آموزش متوسطه با بیان این که برنامه اصلی آموزش و پرورش برگرفته از برنامه درسی ملی با رویکرد فطرت گرایی توحیدی است، تصریح کرد: معلمان باید در روش تدریس خود، نگاه فطرت گرایی توحیدی را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان این که کلاس‌های درس باید زمینه آموزش مناسب‌تر را براساس اقتضائات و ویژگی‌های دانش‌آموزان و هویت‌بخشی آنان فراهم آورد، گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر روش تدریس مطلوب و مناسب برگرفته از سند تحول بنیادین، تنوع‌بخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌های تربیتی که در کنار ارائه محتوای آموزشی انجام می شود، باید برگفته از علایق و استعداد‌های دانش آموزان باشد.

کاظمی با اشاره به تکیه بر فناوری‌های نوین و تکنولوژی آموزشی، بیان کرد: تولید محتوا‌های الکترونیکی یکی از اولویت‌های مهم برای معلمان در روش تدریس بوده، زیرا کلاس درس نباید صرفا محل آموزش باشد بلکه باید محیطی برای یادگیری قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه با بیان این که پرداختن به آموزش‌های حضوری و غیرحضوری را چهارمین ویژگی تدریس مطلوب دانست، خاطرنشان کرد: شیوه ارزشیابی و سنجش اصولی یکی از بحث‌های مهم در امر آموزش بوده، بنابراین سنجش و پیشرفت تحصیلی و شیوه ارزشیابی مطلوب باید برای یادگیری اتفاق بیفتد.

وی با بیان این که سند تحول بنیادین به دنبال پرورش دانش‌آموزان خلاق، نوآور، کارآفرین و پژوهش محور است، افزود: روش تدریس در زمینه تقویت روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان موثر است، در همین راستا پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی نیز یک بستر مطلوب برای تحقق این هدف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار