انتقاد چین از محدودیت آمریکا در صادرات نیمه هادی‌ها

انجمن صنایع نیمه هادی چین از اقدام آمریکا و متحدانش در اعمال محدودیت در صادرات نیمه هادی‌ها به این کشور انتقاد کرد.

ظهور چین به عنوان یک قدرت همتراز در نظام بین الملل برای آمریکا یک تهدید استراتژیک محسوب می‌شود. از این رو، واشنگتن می‌کوشد با اعمال سیاست مهار علیه پکن، مانع از قدرت یافتن بیش از پیش این کشور شود. اعمال محدودیت‌های گسترده آمریکا و متحدانش در صادرات نیمه هادی‌ها به چین یکی از این سیاست هاست. 

به گزارش تله تریدر، انجمن صنایع نیمه هادی چین امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای هشدار داد مجموعه محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه پکن، ثبات زنجیره تامین نیمه هادی‌ها در جهان را تضعیف کرده و به منافع مصرف کنندگان در سراسر جهان آسیب وارد می‌کند. 

این بیانیه می‌افزاید: تردیدی نیست که چنین اقداماتی باعث نگرانی گسترده مردم در سراسر جهان و نیز صنایع نیمه هادی داخل خاک آمریکا شده است. ما به ترویج جهانی سازی صنعت نیمه هادی با همه کشور‌های جهان که مایل به همکاری در این زمینه باشند ادامه خواهیم داد. 

مقامات چین پیش‌تر در واکنش به محدودیت‌هایی که آمریکا و متحدانش بر صادرات نیمه هادی‌ها به پکن اعمال کرده بودند، اقدام به اعمال محدودیت در صادرات عناصر کمیاب که در ساخت این تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به کشور‌های غربی کرده بودند.

برچسب ها: نیمه هادی ها ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار