روزانه بیش از ۲ هزار تن زباله در آذربایجان غربی تولید می‌شود

روزانه ۲ هزار و ۸۰ تن زباله در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که بدلیل نبود برنامه برای بازیافت ۹۹ درصد آن به صورت سنتی در سایت‌های ایجاد شده دفن می‌شود.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم مدیریت پسماند با توجه به اولویت‌های شهری گفت: دولت سیزدهم در راستای مدیریت جامع شهری در نظر دارد تا سایت پسماند تمامی شهر‌ها را مدیریت و در صورت نیاز توسعه داده یا مکان جدیدی برای آن‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای داشتن عملکرد خوب در حوزه پسماند باید مطالعات تکمیلی صورت گیرد، افزود: با توجه به مولفه‌های زیست محیطی و منابع آبی، تمامی جوانب از جمله مدیریت شهری، آتش‌سوزی، سالم ماندن آب شهری و مسایل محیط زیستی در مدیریت پسماند قابل بحث است که در موضوع مکان‌یابی این موارد بررسی می‌شود.

رهبردین در خصوص برنامه‌های آتی حوزه پسماند در آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به تولید و حجم بالای زباله در هر شهر، چشم انداز ۲۰ سال آینده برای مدیریت شهری در نظر گرفته می‌شود تا در توسعه سایت پسماند یا ایجاد مکان جدید دچار مشکل نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مکان‌یابی برای ایجاد سایت در شهر‌های تکاب و پیرانشهر تکمیل شده و مطالعات تکمیلی آن‌ها در مرحله نهایی قرار دارد.

رهبردین در خصوص سایت‌های مشترک پسماند نیز گفت: برخی شهرستان‌ها از جمله میاندوآب و مهاباد باید سایت مشترک پسماند داشته باشند که ضمن ایجاد فرآیند مشترک، خروجی خوبی نیز دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمین کمی برای سایت زباله این دو شهرستان در دسترس بود لذا در راستای تصمیم مدیریت شهری و کارگروه پسماند و با در نظر گرفتن میزان پسماند تولیدی ۲ شهر، سایت مشترک برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

رهبردین در خصوص سرمایه‌گذاری سایت مشترک نیز یادآور شد: با توجه به میزان تولید زباله ۲ شهر در یک پروژه، سرمایه گذاران نیز رغبت بیشتری به چنین طرح‌هایی دارند و به نوعی تشویقی برای مدیریت پسماند محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.