راه‌اندازی ۲هزار و ۶۱ خانه محیط زیست در کشور

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۲ هزار و ۶۱ خانه محیط زیست از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی هنری، کتابخانه‌ها و دهیاری‌های کشور راه اندازی شده است.

 پدرام جدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ۱۰ خانه محیط زیست در کتابخانه‌های همدان با بیان اینکه پراکنش خانه‌های محیط زیست مناسب و قابل قبول است افزود: سازمان حفاظت محیط زیست دنبال کیفی سازی خانه‌ها محیط زیست است تا خروجی موثر داشته باشد.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره اهمیت خانه‌های محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست امکان، نیرو و ظرفیت کافی برای صیانت از عرصه‌های زیست بوم کشور را ندارد بنابراین ناگزیر به استفاده از ظرفیت مردمی است.

جدی افزود: بر خلاف تصور‌ها که مردم را مخرب محیط زیست می‌دانند در بیشتر مواقع دستگاه‌ها در صف اول تخریب محیط زیست بوده، در مقابل مردم بهترین حامیان محیط زیست هستند.

او ادامه داد: خانه محیط زیست امکان خوبی برای تبادل نظر بین مردم، دولتمردان و شنیدن دغدغه و درخواست‌های صاحبنظران و افراد اندیشمند است.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنابراین خانه‌های محیط زیست در دولت سیزدهم برای حضور موثر، پیوسته و واقعی شکل گرفت.

جدی تاکید کرد: مردمی کردن حفاظت از محیط زیست با راه اندازی خانه‌های محیط زیست یک کار نمایشی و قرار دادن مردم در ویترین و بهره گیری از آن نیست بلکه محفلی در زمینه رسیدن محیط زیست به اهداف به خصوص در زمینه آموزش و فرهنگ سازی است تا بتوان با مفاهیم مناسب دغدغه‌های زیست محیطی را به جامعه منتقل کرد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.