۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان همدان در حال ساخت است

 استاندار همدان گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در سطح استان در حال احداث است که ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد مربوط به شهر‌ها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای تأمین مسکن استان، با بیان اینکه زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در ۲۸ شهر استان تأمین شده است گفت: اقدامات لازم برای طراحی و سیر مراحل قانونی برای واگذاری آن‌ها به متقاضیان در حال انجام است.

او تصریح کرد: تکمیل هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر که بیش از ۱۰ سال نیمه‌تمام باقی مانده بود در دست اقدام است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: قیمت‌گذاری کارشناسی پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و مبادی ذی‌ربط صورت گرفته است.

استاندار تاکید کرد: روند تسهیل در واگذاری واحدی‌های باقی مانده مسکن مهر در جلسه‌ی شورای دستگاه‌های نظارتی، مورد بررسی قرار گرفت و واحد‌ها بعد از تکمیل به متقاضیان واگذار می‌شود.

او یادآور شد: مشکلی در واگذاری انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای واحد‌های نیمه‌تمام مسکن مهر باقی مانده، وجود ندارد.

قاسمی فرزاد گفت: دستگاه‌های حمایتی باید فهرست افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن را به تفکیک شهرستان، شهر و روستا ارائه کنند تا اقدامات قانونی برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به مددجویان متقاضی واحد شرایط سرعت گیرد. در شهر کبودراهنگ ۲۰۱ نفر از متقاضیان مسکن مهر گروه‌بندی شده‌اند.

او تاکید کرد: متقاضیان تسهیلات واحد‌های مسکن روستایی که به بانک‌ها معرفی شده‌اند، تعیین تکلیف شده و وام‌ها در حال طی مراحل قانونی برای واگذاری است.

استاندار همدان ادامه داد: انعقاد قرارداد بیش از ۵ هزار متقاضی تسهیلات بانکی واحد مسکن روستایی صورت گرفته است، پرداخت وام مسکن روستایی شتاب گرفته و تسریع در روند پرداخت از سوی بانک‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۰:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
از استاندار محترم خواهشمند است نظارت و بازرسی نمایند که این واحدها به افراد واجد شرایط واگذار شود و خارج از ضوابط اداری به افرادی که واجد شرایط نیستند واگذار نگردد.سه سال است ثبت نام نموده ایم هیچ پیامکی نیامده ولی افرادی که تازه ثبت نام نموده اند چند نوبت واریزی داشتند. چگونه ممکن است؟
آخرین اخبار