دستگیری یک نظامی آمریکایی در کره شمالی

یک نظامی آمریکایی پس از ورود به خاک کره شمالی بازداشت شد.

جنگ کره در سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ که با مداخله نظامی مستقیم آمریکا همراه بود باعث قتل عام شهروندان کره شمالی به دست نظامیان این کشور شد. از همان زمان، واشنگتن متحد نزدیک سئول باقی مانده و پیونگ یانگ به آمریکا به چشم یک دشمن دائمی می‌نگرد. روابط خصمانه و نبود ارتباط دیپلماتیک میان دو طرف باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده است که یکی از آن‌ها ناتوانی در حل‌وفصل اختلافات جزئی است. دستگیری شهروندان آمریکایی در کره شمالی و ناتوانی واشنگتن در بازگرداندن آن‌ها یکی از این مشکلات است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی سازمان ملل که وظیفه رصد منطقه غیرنظامی در مرز دو کره را برعهده دارد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد یک شهروند آمریکایی با عبور از خط مرزی دو کره، وارد کره شمالی شده است و به احتمال فراوان اکنون توسط پیونگ یانگ در بازداشت به سر می‌برد. 

این شهروند آمریکایی زمانی که طی یک تور گردشگری در حال بازدید از منطقه صفر مرزی و مناطق جنگی دو کره بود وارد مرز کره شمالی شده است. 

یک پایگاه خبری کره جنوبی اعلام کرد «نام شهروند آمریکایی که وارد خاک کره شمالی شده تراویس کینگ بوده و دارای درجه سرجوخه در ارتش آمریکا بوده است.» با این حال این پایگاه به سرعت اقدام به حذف نام این شهروند آمریکایی از خروجی خود کرد. 

سرهنگ «اسحاق تیلور» سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی از اظهار نظر درباره این‌که شهروند آمریکایی دستگیر شده در کره شمالی جزو ارتش بوده است یا خیر، اجتناب کرد و از تلاش‌ها برای ارتباط با پیونگ یانگ جهت بازگرداندن این شهروند آمریکایی خبر داد. 

تاکنون مقامات پیونگ یانگ درباره این موضوع اظهار نظری انجام نداده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۷ تير ۱۴۰۲
طوری شنکجش کنید که مرگ براش یک ارزو باشه !!!

مرگ بر امریکا !!!
آخرین اخبار