پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان زکات واجب در مشگین شهر

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر گفت: اهالی مومن شهرستان مشگین‌شهر از ابتدای امسال تا کنون بیش از سه میلیارد و ۱۵۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند.

احمدعلی محب اظهار کرد: جمع‌آوری زکات با همراهی خیران، کشاورزان و باغداران این شهرستان به رغم شرایط خشک‌سالی و سرمازدگی دیررس باغات به شکل مطلوب انجام شده و همچنان این فرایند ادامه دارد.

او افزود: از این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب بوده و مابقی نیز زکات مستحبی است که در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر اولویت هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده را رسیدگی به فقرا و محرومان اعلام کرد و افزود: در اولین فرصت این مبالغ بین خانواده‌های تحت حمایت با اولویت رفع نیازمندی خانوار‌های تحت حمایت و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

محب بیان کرد: اهالی مشگین‌شهر در انجام فریضه واجب الهی زکات با میل و رغبت همواره پیشقدم بوده و در این امر خداپسندانه سعی و تلاشی جدی  داشته‌اند.

او بیان کرد: کشاورزان، باغداران و دامداران این منطقه بر این باورند با پرداخت زکات می‌توانند طهارت اموال پیدا کرده و برکت را در رزق و روزی خود مشاهده کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان مشگین‌شهر اعلام کرد: بخشی از کشاورزان به محض دریافت مبلغ محصول فروخته شده به مراکز خرید تعاونی‌ها و غله، زکات خود را به صورت نقدی به حساب کمیته امداد واریز خواهند کرد تا ما نیز بتوانیم از این مبلغ در کمک و مساعدت به محرومان و نیازمندان بهره بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.