۴۱ کشته، ۹ مفقود و ۳۱ زخمی آخرین آمار قربانیان سیل در کره جنوبی

درپی وقوع سیل در کره جنوبی تاکنون ۴۱ تن جان خود را از دست داده‌اند و ۹ تن همچنان مفقودند که امدادگران این کشور در جستجوی آنان هستند.

وزیر کشور کره جنوبی اعلام کرد ماموران بخش امداد کشور روز دوشنبه توانستند آخرین قربانی ناشی از آب گرفتگی در تونلی در مرکز کشور را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونل چئونگجو صبح روز شنبه پس از سیل ناگهانی دچار آب گرفتگی شد و ۱۷ وسیله نقلیه از جمله یک اتوبوس در آن گرفتار شدند. بنابر اعلام وزارت کشور کره جنوبی، بر اثر آب گرفتگی در تونلی به طول ۴۳۰ متر در چئونگجو واقع در استان چونگچئونگ شمالی، ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند. 

کره جنوبی در حال حاضر اوج فصل باران‌های موسمی را پشت سر می‌گذارد. بارندگی‌ها اخیر در کره جنوبی رانش زمین و جاری شدن سیل را در این کشور موجب شده است. بنابر اعلام وزارت کشور کره جنوبی، بر اثر بدی آب و هوا، ۴۱ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر دیگر همچنان در سطح کشور مفقود هستند.

 یون سوک یول، رئیس جمهور كره جنوبي در جلسه شورای کابینه روز سه شنبه به مقامات دستور داد تا تمام منابع موجود را برای نجات هر گونه بازماندگان احتمالی اضافی، کمک به قربانیان و انجام کار‌های بازیابی بسیج کنند. یون گفت که دولت قصد دارد مناطق عمده باران‌زده را به‌عنوان مناطق ویژه بلایای طبیعی برای کمک به تسریع بهبود تعیین کند.

آب و هوای شدید بسیاری از نقاط دیگر جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در اوایل ماه جاری، سیل بی امان بخش‌هایی از هند، ژاپن، چین، ترکیه و آمریکا را نیز درنوردید.

برچسب ها: سیل ، آب گرفتگی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
خدارو شکر !!!

دم اون سیل گرم !!!

انشالله کل کره جنوبی :))
آخرین اخبار