در طرح ممنوعیت پارک حاشیه ای؛

اولویت با تردد عابرین پیاده و دوچرخه سواران است

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: گاهی مواقع توقف حاشیه‌ای می‌تواند معابر اطراف و حاشیه‌ای خود را تحت تاثیر قرار دهد.

سرهنگ مصطفی زینی وند گفت: گاهی مواقع توقف های حاشیه‌ای می‌تواند معابر پیرامونی و اطراف خود را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی افزود: در مواقعی که بارندگی می‌شود بخاطر ترافیکی که در یک معبر فرعی داریم، شبکه بزرگراهی ما را هم درگیر می‌کند و بخاطر همین موضوع در جا‌هایی که سفر بیشتر است با توجه به عدم تناسب حجم و ظرفیت می‌بایستی برای مدیریت ترافیک ساکن علاوه بر اعمال قانون خودرو‌های متخلفی که بصورت پارک دوبل و غیر مجاز پارک کرده اند راهکار‌های دیگری را هم در نظر بگیریم. 

سرهنگ زینی وند بیان داشت: اعمال قانون برای خودرویی که پارک دوبل دارد و در معبری باریک پارک کرده است شاید بازدارنده نباشد و امکان فرستادن جرثقیل هم برای جابجایی این خودرو در آن محل شاید مقدور نیست. 

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: به همین خاطر از باز طراحی معابر استفاده کرده ایم تا بتوانیم استفاده بهینه‌ای از سرویس معابر داشته باشیم و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده ایم. 

وی گفت: در جا‌هایی هم که این اقدام انجام شده است بازخورد‌های خوبی گرفته ایم و این موضوع را به سطح شهر و جا‌هایی که نیاز هست تعمیم خواهیم داد و از تابلو‌های ممنوعیت پارک در حاشیه معابر برای رفع مشکل پارک‌های غیر مجاز استفاده خواهیم کرد. 

سرهنگ زینی وند افزود: راهکار این است که ما اولویت را به تردد عابرین پیاده و دوچرخه سواران قرار داده ایم و با بهسازی پیاده رو‌ها و احداث مسیر دوچرخه و جداسازی معابر شاهد روان سازی ترافیک و تامین نظم عبور و مرور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۲
بهترین راه پنچر کردن ماشینا و موتوراست
آخرین اخبار