توزیع و غرس ۳۵۰ هزار اصله نهال در گالیکش

مدیر جهادکشاورزی گالیکش گفت: ٣۵٠ هزار اصله نهال با هدف حفظ محیط زیست، تقویت پوشش گیاهی و بهبود شرایط آب و هوایی در سطح شهرستان بصورت رایگان توزیع و غرس شد.

علی وزیری گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان در اسفندماه سال گذشته، ٣۵٠ هزار اصله نهال با هدف حفظ محیط زیست، تقویت پوشش گیاهی و بهبود شرایط آب و هوایی در سطح شهرستان بصورت رایگان توزیع و غرس شد.

او ادامه داد:ما باید در مقیاس شهرستان با مشارکت و دعوت از تمام گروه‌ها از قبیل انجمن‌های حفاظت از محیط زیست، تشکل‌های مردمی و دانشگاه‌ها در این پویش ملی شرکت و به طور میدانی عمل کنیم.

ممشلی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیز گفت: در راستای «طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد نهال»، و تحقق این امر در بازه زمانی چهارساله در شهرستان گالیکش نیاز است اداره جهادکشاورزی نیز نسبت به ترغیب کشاورزان، دامداران و بخصوص زنبورداران برای کاشت نهال و توسعه این طرح اقدام  کنند و با شناسایی و معرفی زنبوردار، دامدار، نوغاندار و باغداران برای استفاده از پتانسیل‌های مشارکتی در تولید و کاشت، مراقبت و آبیاری درختان کاشته شده استفاده شود.

او  افزود: اهداء کارت همیار طبیعت به کارکنان می‌تواند در این راستا کمک بسزایی به ترویج و صیانت از طرح مذکور کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار