تصمیم آمریکا برای ارسال جنگنده‌های جدید به خاورمیانه

وزرات دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد یک ناو جنگی و جنگنده‌های جدید به خلیج فارس ارسال کند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون امروز دوشنبه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک ناوشکن موشکی و جنگنده‌های اضافی در خاورمیانه را صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سابرینا سینگ با اتهام زنی علیه ایران مدعی شد که این اقدام در پاسخ به "وقایع ناراحت‌کننده مربوط به اقدامات نیروی دریایی ایران در تنگه هرمز" انجام می‌شود.

معاون سخنگوی پنتاگون افزود: "وزیر دفاع در واکنش به چند تحول نگران کننده اخیر در تنگه هرمز دستور استقرار ناو هواپیمابر یو اس اس توماس هاپنر و جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ را صادر کرده است".

او مدعی شد: "این ناو هواپیمابر برای حفاظت از منافع آمریکا و آزادی ناوبری در منطقه، تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا در خارومیانه قرار خواهد گرفت".

سابرینا سینگ با بیان اینکه که مدت استقرار این ناو هواپیمابر در تنگه هرمز هنوز مشخص نشده، با طرح ادعایی بی اساس گفت: "آمریکا از ایران می‌خواهد که فورا اقدامات بی ثبات کننده خود که جریان آزاد تجارت از طریق آبراه‌های استراتژیک را تهدید می‌کند، متوقف سازد".

حدود دو هفته پیش نیروی دریایی آمریکا ایران را به تلاش برای توقیف دو نفتکش در خلیج عمان در نزدیکی تنگه هرمز متهم کرد و مدعی شد که نیرو‌های این کشور این عملیات را خنثی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ایران باید حاکمیت خود را برای تنگه ی هرمز وبرای امنیت و
تجارت سالم وبدون قاچاق از این آبراه حفظ نموده و به هیچ کشوری
اجازه ی سو استقاده و مخل نظم وناامنی را در آن ندهد‌.
آخرین اخبار