بهره‌برداری از ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: امسال ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در استان به بهره برداری رسیده است.

 سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰ اقامتگاه بوم گردی طی امسال در استان فارس، اظهار کرد: روند پیشرفت ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی در استان فارس مطلوب است.

او گفت: با بهر ه برداری از این ۱۰ اقامتگاه تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی فارس به ۱۹۵ واحد افزایش می‌یابد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در مقیاس متوسط و کوچک را، توسعه بوم گردی به‌ویژه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته‌شده و کمتر توسعه‌یافته دانست و افزود: با این رویکرد توزیع مناسب سفر بیش‌ازپیش در راستای گردشگری پایدار عملیاتی می‌شود.

او ادامه داد: استان فارس با جاذبه‌های طبیعی و اقلیم خوش آب‌وهوا به‌عنوان استانی چهارفصل ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر و طبیعت گرد دارد و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

سید مؤید محسن نژاد تصریح کرد: توجه به گردشگری روستایی و تلاش برای گسترش بوم گردی‌ها می‌تواند از مهاجرت روستائیان به شهرها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کاهش تولید بکاهد و به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهره‌گیری از معماری بومی، رعایت اصول زیست‌محیطی و پسماند، پذیرایی از گردشگران با غذا‌های محلی، رونق صنایع‌دستی در محیط‌های روستایی و عشایری و پایداری الگو‌های معیشتی این‌گونه زیستگاه‌ها و رونق اقتصادی صنعت گردشگری مناطق روستایی استان بینجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار