اعزام ۱۵۰۰ مُبلغ به هیات‌های مذهبی و مساجد استان کرمانشاه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از اعزام ۱۵۰۰ مُبلغ به هیات‌های مذهبی و مساجد استان در ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس عبدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر از مبلغین اعزامی به هیات‌های مذهبی و مساجد استان بومی کرمانشاه بوده و ۷۰۰ نفر دیگر اعزامی از قم و دیگر استان‌های کشور هستند، گفت : حدود هزار نفر از این مبلغین "آقا" و مابقی "خانم" هستند.

عبدی با بیان اینکه به هر هیئت مذهبی و مسجدی که درخواست اعزام مبلغ داشته باشد، مبلغ اعزام خواهد شد، گفت: هیات‌های مذهبی و مساجدی که مبلغ ندارند، می‌توانند برای اعزام مبلغ به اداره کل تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از هیات‌های مذهبی خواسته شده تا حتما از ظرفیت روحانیون برای برگزاری مجالس عزاداری حسینی استفاده کنند، گفت: مجالس عزاداری حسینی بهترین موقعیت برای تقویت امید و باور‌های دینی در جامعه بوده و می‌توانند جامعه را در برابر آسیب‌های ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان ایمن کند.

عبدی افزود: انتظار می‌رود هیات‌های مذهبی با بهره گیری از سخنرانان و مداحان توانمند مجالس عزاداری حسینی را به سمت گفتمان‌های متناسب با نیاز روز جامعه مثل امیدآفرینی، فرزندآوری و ... هدایت کنند.

عبدی در ادامه با بیان اینکه از هیات‌های مذهبی خواسته شده مجالس عزاداری را خیلی طولانی نکنند، گفت: زمان مناسب برای برپایی شبانه مجالس عزاداری حسینی بین ساعات ۲۰ تا ۲۳ بوده و طولانی کردن عزاداری‌ها در عین حال که می‌تواند برای شرکت کنندگان در مجالس عزاداری خسته کننده باشد، ممکن است برای همسایگان هم ایجاد مزاحمت کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود هیئات مذهبی و مساجد در برگزاری مجالس عزاداری رعایت حال همسایگان را داشته باشند و صدا بلندگو‌های مجالس عزاداری را خیلی بالا نبرند.

عبدی ادامه داد: از هیات‌های مذهبی خواسته شده از مسدود کردن خیابان‌های پرتردد در هنگام عزاداری خودداری کرده و مانع تردد همشهریان نشوند.

عبدی با بیان اینکه اقدامات سخیفی مثل گِل مالی، قمه زنی و ... در عزاداری‌های حسینی جایی ندارد، گفت: با هیات‌های مذهبی که اقدامات از این دست انجام دهند، برخورد خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.