لاپید: واشنگتن دیگر نزدیکترین متحد تل‌آویو نیست

نخست‌وزیر سابق صهیونیست‌ها با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط واشنگتن و تل‌آویو می‌گوید آمریکا دیگر متحد نزدیک رژیم صهیونیستی نیست.

یائیر لاپید، رهبر حزب اپوزیسیون در کنست و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به تنش‌های اخیر در روابط این رژیم و آمریکا اشاره کرد و گفت: «آمریکا دیگر نزدیک‌ترین متحد ما نیست».

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، لاپید همچنین ضمن انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو و لایحه اصلاحات قضایی او گفت که کابینه با سیاست‌های خود، تل‌آویو را به فاجعه می‌کشد و امنیت آن را به خطر می‌اندازد.

او می‌گوید: «کابینه ما را به سوی بحران سوق می‌دهد و بزرگترین تغییرات را در تاریخ رژیم ما ایجاد می‌کند؛ بدون اینکه توجهی به پیامد‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی این اقدام داشته باشد». 

گفتنی است نتانیاهو هفت ماه است که به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شده، اما هنوز واشنگتن او را برای حضور در کاخ سفید دعوت نکرده است. این موضوع به تازگی سوژه تمسخر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز شده است. ترامپ می‌گوید نخستین کسی که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت، نتانیاهو بود، اما هنوز از وی برای حضور در کاخ سفید، دعوت به عمل نیامده است.

بسیاری عدم دعوت از نتانیاهو را با تلاش وی برای تصویب لایحه اصلاحات قضایی و اعتراضات پی در پی در سرزمین‌های اشغالی علیه این لایحه مرتبط می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۷ تير ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونییت
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۱۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
می دانید چرا چون در زمان ریاست جمهوری کلینتون دمکرات در آمریکا یکی از اتفاقات خاصی که افتاد برگزاری صلح خاورمیانه در مرکز موشکی آمریکا بود که رابین و یاسر عرفات در آن شرکت داشتن عرفات گفت من برای صلح امدم اما رابین با اینکه من من کرد ولی بدست یک یهودی افراطی بنام ایگال امیر کشته شد و گناه او هم شرکت در مذاکراتی بود که طرف مقابل کسی بود که پنجاه سال با اسرائیل جنگیده بود و در پیری اسلحه را زمین گذاشته بود رابین گشته شد اما بر سر کلینتون دمکرات گروه‌های فشار صهیونیستی بلایی اوردن تاریخی او را به فساد اخلاقی متهم کردن و منشی کاخ سفید که یک دختر خاتم یهودی بود و همیشه اسرائیل از آنان بعنوان طمع بر ضد آمریکایی ها استفاده می کند بر سر کلینتون بلایی آورد که تا دنیا دنیاست از یادش نرود حال چرا انان روابطشان با داشتن چنین اتو های شکر آب شد از زیبایی تاریخ بشریت است
آخرین اخبار