آزادیان: فانکشنال فیتنس جزو ۵ ورزش پرطرفدار خواهد شد

سرپرست کمیته فانکشنال فیتنس گفت:: این رشته هم در مسیر المپیک گام برمی‌دارد و هم فدراسیون معتبر جهانی دارد که در آینده جزو ۵ ورزش پرطرفدار کشور خواهد بود.

عسگر آزادیان سرپرست کمیته فانکشنال و نماینده if۳ درباره مسابقات جایزه بزرگ کشوری اظهار کرد: اولین دوره مسابقات تیمی را برگزار کردیم که تجربه بسیار خوبی بود. این مسابقات هم از نظر کمی و هم کیفی خوب برگزار شد؛ خوشحالیم بهترین‌های ایران در این رقابت شرکت کردند و توانستیم چهره‌های جدیدی را بشناسیم. پیش‌بینی می‌کنم در انتخابی تیم ملی جوان‌هایی شرکت کنند که برای نخستین بار استعدادیابی و برای مسابقات جهانی کشف شوند.

او با اشاره به پوشش رسانه‌ای این دوره از مسابقات بیان کرد: پوشش خبری در رسانه‌های مکتوب خیلی خوب بود، اما علی رغم این که از صدا و سیما درخواست حضور کرده بودیم جای این رسانه خالی بود؛ متاسفانه این اقدام انجام نشد و برای رقابت‌های بعدی باید پیگیری کنیم. مسابقاتی به این اهمیت که هزاران نفر در سراسر کشور آن را پیگیری می‌کردند باید توسط رسانه ملی پوشش داده می‌شد و به امید خدا این موضوع حل خواهد شد.

آزادیان با اشاره به آیتم‌های مسابقات جایزه بزرگ که زمان آن را طولانی کرد گفت: طبق استاندارد جهانی باید شش آیتم رعایت می‌شد که ما سه آیتم را در روز اول و سه آیتم را روز دوم برگزار کردیم. از نظر قانونی و فنی این امکان وجود نداشت که مثلا چهار آیتم در روز نخست انجام شود از طرفی با توجه به اینکه گرمای هوا موجب به خطر افتادن سلامت ورزشکاران می‌شد ما از عصر مسابقات را آغاز کردیم.

سرپرست کمیته فانکشنال فیتنس درباره ارزیابی خود از آینده این رشته در ایران گفت: تمام ورزش‌هایی که عامه پسند هستند به خصوص رشته‌هایی مانند آمادگی جسمانی تفاوتشان با رشته‌های تخصصی در این است که جمعیت زیادی را می‌توانند جذب کنند و امروز شاهد این هستیم فانکشنال فیتنس به این دلیل که قرار است وارد المپیک شود در صدر این ورزش‌ها قرار دارد.

آزادیان در پایان خاطرنشان کرد: تمام فدراسیون‌های جهانی که قبل از این فعال بودند اعضای آن‌ها به طریق مختلف به if۳ پیوسته‌اند و دلشان می‌خواهد در مسیری پیش بروند که آینده داشته باشد. فانکشنال فیتنس هم در مسیر المپیک گام برمی‌دارد و هم فدراسیون معتبر جهانی دارد که این موضوع دریچه‌ای است برای جوانانی که دوست دارند پیشرفت کنند. به نظر من این رشته در آینده جزو پنج ورزش پرطرفدار کشور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار