پیگیری اعتبارات ملی برای طرح‌های آبخیزداری استان اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه آبخیزداری راه نجات آب و خاک است، هدف از اجرای برنامه‌های آبخیزداری را پیشگیری از تهدیدآفرینی فرصت‌های آبی دانست و از پیگیری اعتبارات ملی برای طرح‌های آبخیزداری استان خبر داد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان اردبیل اظهار کرد: برای پیشگیری از تبدیل به خسارت در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها، باید با پیدا کردن منشأ، از بروز تهدید جلوگیری شود.

او افزود: با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آبخیزداری منابع طبیعی و پوشش گیاهی احیا شده و از تبدیل روان‌آب‌ها به تهدیدات سیل‌زا جلوگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: با مدیریت سرشاخه‌ها، از سرعت روان‌آب‌ها کاسته شده و سرریز آن به سطح پایین می‌رسد.

میرجعفریان با اشاره به پیگیری اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، تصریح کرد: بی‌توجهی به اجرای برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری موجب بر هم زدن اکوسیستم شده و پوشش گیاهی را نیز از بین می‌برد.

او گفت: با تشکیل مدیریت آبخیزداری در شهرستان‌ها و با اجرای برنامه جامع آبخیزداری، فرصت‌هایی که منجر به تهدید می‌شوند را مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ منابع آبی و احیای منابع طبیعی را به‌عمل آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.