مدیرکل صداوسیمای استان اردبیل:

ظرفیت خوبی در هنر فیلم‌سازی اردبیل وجود دارد

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل با اعلام این‌که ظرفیت خوبی در هنر فیلم‌سازی استان اردبیل وجود دارد، خواستار همکاری‌های موثر سینمای جوان اردبیل با صداوسیمای استان شد.

سیدمحسن لطیفی در دیدار با رییس انجمن سینمای جوانان اردبیل و جمعی از هنرمندان فیلمساز استان با بیان این‌که در روز‌های آتی جلسات همفکری و هم‌افزایی برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان فیلمساز استان خواهیم داشت، گفت: انجمن سینمای جوان اردبیل متفاوت از سایر استان‌هاست و استان اردبیل ظرفیت خوبی در هنر فیلم‌سازی در سطح کشور دارد.

او به پرورش هنرمندان مستعد در سینمای جوان استان اشاره و اظهار کرد: برای برون‌سپاری تولیدات صداوسیمای استان به هنرمندان سینمای جوان اردبیل اقدام خواهیم کرد.

لطیفی تصریح کرد: محدودیتی برای همکاری مشترک نداریم و در تولید انیمیشن، تله‌فیلم، مستند، سریال و ... با دانش‌آموختگان مجرب سینمای جوان همکاری خواهیم کرد.

مدیرکل صداوسیمای استان با تاکید بر این‌که استان اردبیل ظرفیت خوبی برای مستندسازی دارد، بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان باید در قالب فیلم‌های مستند معرفی شود تا با ترغیب مخاطبان برای سفر به اردبیل ارزش افزوده برای استان ایجاد شود.

او ضمن اینکه از هنرمندان فیلمساز خواست در تولیدات هنری خود و در معرفی استان اردبیل نمایش فاخری از استان به مخاطبان ارائه دهند، افزود: در هر ساختاری که هنرمندان کار می‌کنند حتما از الِمان‌های مختص استان استفاده کنند.

این مقام مسئول استان با ابراز گلایه از این‌که در کشور فرهنگ اولویت اول نیست و نگاه فرهنگی مقدم بر سایر نگاه‌ها نیست، بیان کرد: ابتدا باید رفتار‌های اجتماعی خود را تغییر دهیم و بعد به‌دنبال اصلاح اطراف باشیم.

لطیفی ادامه داد: سیاست می‌تواند از طریق فرهنگ موثر باشد و امر اجتماعی با ابزار فرهنگی بیشتر رسوخ پیدا می‌کند. او اضافه کرد: بودجه ناکافی مشکل همه جایی است و متاسفانه ۹۰ درصد بودجه رسانه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

میردولت موسوی، رییس انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل نیز با اشاره به این‌که دفتر اردبیل دفتر ویژه کشوری محسوب می‌شود، گفت: هنرمندان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوان اردبیل در صداوسیمای استان فعالیت می‌کنند.

او افزود: کسب رتبه برتر شبکه سبلان نتیجه تلاش دانش‌آموختگان سینمای جوان در صداوسیمای مرکز اردبیل است.

موسوی اظهار کرد: اردبیل قطب فیلم‌سازی کشور است و هنرمندان فیلم‌ساز اردبیلی در فستیوال‌های معتبر جهانی بار‌ها خوش درخشیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.