پیش بینی برداشت بیش از ۸۵ هزار تن محصول چغندرقند در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۵ هزار تن محصول چغندر قند از اراضی مغان برداشت شود.

قاسم محمدی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۵ هزار تن محصول چغندر قند در اراضی مغان برداشت شده و از طریق کارخانه قند مغان، فرآوری شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان می گوید: همزمان با برداشت محصولات پاییزه چغندر قند، دوره فعالیت کارخانه قند مغان آغاز شده و مصمم هستیم امسال تولید قند و شکر در این کارخانه در اولویت قرار بگیرد.

او با اشاره به عملیات کشت و برداشت چغندر قند پاییزه نیز گفت: در کشت پاییزه این محصول به جای هفت مرحله آبیاری، چهار مرحله آبیاری به روش مدرن انجام شده تا عمل‌آوری محصولات باکیفیتی را شاهد باشیم.

محمدی می گوید: کشت پاییزه چغندر قند جایگزین محصولات استراتژیک دیگر شده و توسعه کشت و زرع این محصول زمینه خودکفایی کشور را در تولید شکر مهیا می‌کند.

او گفت: ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه و غیرمکانیزه در برداشت این محصول بکارگیری شده و محصولات به محض برداشت برای فرآیند شستشو و عمل‌آوری به کارخانه قند مغان ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید متنوع محصولات نظیر شکر فله‌ای و بسته‌بندی خانوار در کارخانه قند مغان را یادآور شد و می گوید: در مجموع بیش از ۴۸ هزار تن محصول فرآوری شده در این کارخانه استحصال و روانه بازار مصرف خواهد شد.

به گفته او، در کنار فرآوری شکر، از ملاس آن، الکل با کیفیت استحصال شده و به صورت بسته‌بندی راهی بازار مصرف می‌شود.

محمدی گفت: کارخانه قند مغان روزانه ظرفیت فرآوری پنج هزار تن چغندر قند را دارد که محصولات متنوع آن با کیفیت خوب روانه بازار مصرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.