بخشی از خسارت ناشی از حوادث طبیعی به ساختمان‌های کشور پرداخت می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور بخشی از خسارت ناشی از حوادث طبیعی به واحد‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق را پرداخت می‌کند.

 جلسه هماهنگی تسهیل و تسریع فرآیند جبران خسارات به آسیب دیدگان حوادث طبیعی با حضور هیئت اعزامی صندوق بیمه حوادث ساختمان کشور و دستگاه‌های اجرایی در استانداری تشکیل شد.

محمدرضا علیمی در این نشست گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور بخشی از خسارت ناشی از حوادث طبیعی به واحد‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن بند «ح» ماده ۹ و نیز تبصره ذیل ماده ۱۹ قانون مدیریت بحران کشور با عنوان ایجاد و ارتقای روش‌های جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی نظیر استفاده از بیمه‌ها، پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت ساختمان‌های مسکونی خسارت دیده از حوادث طبیعی با همکاری اقتصاد و دارایی و صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور در حال اجراست.

علیمی تصریح کرد: علاوه بر قانون مدیریت بحران کشور، بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان دولت، اداره کل مدیریت بحران استان، برنامه ریزی لازم را در مرحله بازسازی و بازتوانی (پس از وقوع حادثه) از طریق صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور اعمال کرده و بر این اساس بخشی از خسارات وارده به آسیب دیدگان طی فرآیند ثبت واقعه و ارزیابی خسارات جبران می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه پوشش بیمه حداکثری ساختمان‌های مسکونی و تجاری از سوی مردم تاکید کرد و یادآورشد: مردم نیز می‌بایست به منظور جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی با نگاه پیشگیرانه نسبت به پوشش بیمه حداکثری ساختمان‌های خود اقدام کنند.

علیمی اظهارداشت: با توجه به سیاست دولت مبنی بر پوشش بیمه حداکثری در بخش‌های کشاورزی و مسکونی به دستگاه‌های متولی از جمله جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، شهرداری ها، صداو سیما یادآوری می‌کنیم برای اجرایی شدن قوانین و دستورالعمل ها‌ی مربوطه اقدام کنند.

وی گفت: دست اندرکاران صندوق بیمه حوادث کشور با همفکری دستگاه‌های مرتبط، ضمن بازنگری دستورالعمل اجرایی صندوق، اقدامات لازم را در جهت رفع موانع موجود و همچنین تسهیل و تسریع فرآیند پرداخت و جبران خسارات به خسارت دیدگان را اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.