پلمب ۳ مشاور املاک دیگر در زاهدان

۳ مشاور املاک پلمب و ۲ مشاور املاک دیگر در شهر زاهدان تذکر گرفتند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان در بازدید گشت نظارت بر فعالیت مشاوران معاملات املاک در استان که با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک و همچنین با حضور دادیار حقوق عامه دادسرای انجام شد، از برخورد قاطع با متخلفان حوزه املاک و مستغلات خبر داد و گفت: در بازرسی امشب از سطح بنگاه مشاور املاک سطح شهر زاهدان سه واحد پلمب و دو واحد اخطار گرفتند.

عطاء اله اکبری افزود: در راستای نظارت بر اجرای مصوبه شورایعالی مسکن مبنی بر ساماندهی مشاوران املاک و بنگاه‌های فاقد مجوز از اول تیرماه جاری بازدید‌های میدانی و مستمر با حضور نمایندگان این اداره کل و همچنین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این بازدید‌های میدانی فعالیت مشاوران املاک مورد رصد قرار گرفته و با افراد متخلف برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرساز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازدید سرزده بازرسان ویژه، عملکرد برخی مشاورین املاک در شهرستان زاهدان مورد بررسی قرار گرفت که ماحصل آن سه واحد بنگاه معاملات ملکی با احراز تخلف از جمله نداشتن پروانه کسب، عدم درج قیمت و نرخ نامه مصوب پلمب شدند.

وی گفت: همچنین در بازدید روز گذشته یکی از بنگاه‌های مشاور املاک در زاهدان که تمامی ضوابط را رعایت کرده بود مورد تشویق قرار گرفت.

اکبری تاکید کرد: در مجموع از اول تیرماه تاکنون از حدود ۶۰ بنگاه املاک در سطح شهر زاهدان بازدید شده است که این بازرسی‌ها منجر به پلمب ۹ واحد مشاوره املاک و معرفی ۱۷ واحد به تعزیرات حکومتی شده است.

وی تصریح کرد: در کنار آماده بهره برداری شدن واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک می‌تواند گامی موثر در جهت کاهش قیمت‌های مسکن و کنترل بی رویه اجاره بها باشد.

برچسب ها: پلمب ، راه و شهرسای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار