ترفند جدید گوگل برای تشویق کاربران به آپدیت نسخه‌های اندروید

گوگل برای تشویق کاربران به آپدیت آخرین نسخه‌های اندروید ترفند جدیدی را به کار گرفته است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که توسعه دهندگان سیستم عامل‌های موبایل به ویژه گوگل با آن مواجه هستند، ناتوانی آن‌ها در متقاعد کردن اکثر کاربران برای نصب آپدیت بر روی گوشی‌های هوشمندشان است؛ به گونه‌ای که تعداد کمی از کاربران به سرعت دستگاه‌های آیفون و اندروید خود را به آخرین نسخه به روز رسانی می‌کنند؛ در مقابل دیگران از آن اجتناب می‌کنند.

از این رو گوگل اکنون در حال کار بر روی روش جدیدی برای متقاعد کردن کاربران برای نصب به‌روزرسانی ها است.
 
گوگل در حال کار بر روی ویژگی Android Upgrade Invite است که تغییری را در به‌روزرسانی معلق ایجاد می‌کند. با این حال، این تغییر با آنچه تاکنون افراد دریافت کرده‌اند، متفاوت خواهد بود.
 
ویژگی دعوت ارتقای اندروید برخلاف به‌روزرسانی‌های فعلی که کاربران قبل از نصب به‌روزرسانی، گزارش تغییر متن را دریافت می‌کنند، روش جدید یک سری صفحه نمایش می‌دهد که ویژگی‌های یک به‌روزرسانی در انتظار را نشان می‌دهد و این صفحه‌ها همچنین یک اعلان برای عمل به‌روزرسانی دارند.

به این ترتیب، کاربران می‌توانند ببینند که چه تغییراتی را در گوشی هوشمند خود به روز می‌کنند و می‌توانند ایده بهتری از نحوه عملکرد گوشی هوشمند خود داشته باشند.
 
در واقع این دعوت ارتقای یک جریان کاربری است که ویژگی‌های کلیدی جدیدی را که در آپدیت فعلی سیستم عامل اصلی موجود اندروید گنجانده شده اند، به نمایش می‌گذارد. هدف از این جریان کمک به متقاعد کردن کاربران برای ارتقای دستگاه‌های خود به آخرین نسخه سیستم‌ عامل است. 

هنگامی که دستگاهی در انتظار تایید برای ارتقای سیستم عامل باشد، کاربران یک اعلان فوری دریافت می‌کنند که ویژگی‌های جدید را نشان می‌دهد و از آن‌ها برای انجام دعوت می‌کند.

کاربران همچنین می‌توانند با حذف ویژگی‌های نامربوط، به روز رسانی زبان در متن، تجربه Upgrade Invite، تنظیم انیمیشن‌ها و رنگ‌ها و همچنین فونت‌هایی که با برند گوشی‌های هوشمند مطابقت دارند را سفارشی کنند.
 
Invite Android Upgrade را انتخاب کنید

این ویژگی برای سازندگان دستگاه‌های اندرویدی در دسترس خواهد بود و نیاز به پشتیبانی Google Mobile Services دارد. از آن جایی که این ویژگی به نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید «اصلی» محدود می‌شود، به این معنی است که شرکت‌های سازنده اصلی که به‌روزرسانی‌های پوسته نرم‌افزار خود را بدون ارتقای نسخه پایه اندروید ارائه می‌کنند، قادر به ارائه این ویژگی نخواهند بود.
 
با این حال ممکن است این شرکت‌ها روی این موضوع کار کنند و چیزی مشابه را برای به روز رسانی‌های معلق خود توسعه دهند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار