۲۰۸ مبلغ در بقاع متبرکه استان البرز مشاوره های آموزشی ارائه می دهند

سرگروه مبلغین اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ۲۰۸ مبلغ و روحانی بومی و میهمان فعالیت‌های تبلیغی، مشاوره‌ای و آموزشی در بقاع متبرکه این استان را عهده دارند.

حجت الاسلام رسول غفارپور افزود: این روحانیون در مناسبت‌های مختلف مذهبی و یا ایام تابستانه اوقات فراغت در منابر مساجد موقوفی و همچنین خیمه‌های معرفت به کار تبلیغ دین و انتشار معارف دینی می‌پردازند.

وی یکی از اقدامات تبلیغی در انتشار معارف دینی را در ایام گذشته ذی الحجه عنوان و اظهار کرد: در ایامی همچون روز اعلام همگانی لقب امیرالمومنین به حضرت علی بن ابیطالب (ع)، اهدای فدک به حضرت زهرا (س)، میلاد امام هادی (ع)، عید سعید غدیر خم، بیان حدیث منزلت و آغاز حکومت ظاهری حضرت علی (ع) سخنرانی و برنامه‌هایی داشته اند.

وی به دیگر مناسبت‌های این ماه قمری اشاره کرد و گفت: این مبلغان در این ماه در منزلت نزول آیه تطهیر و حفظ پیامبر اکرم (ص) از ترور مشرکین، بیان حدیث کساء و نزول آیه ولایه و نزول سوره هل عطا نیز در منابر سخنرانی کرده اند.

وی با بیان اینکه این روحانیون در مراکز افق امامزادگان و در نماز‌های جماعت این بقاع اجرای برنامه داشته اند، افزود: همچنین این مبلغان از ۱۵ تیرماه جاری تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری در برنامه‌های طرح نشاط معنوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعال هستند که تعدادی از آن‌ها فعالیت‌های تخصصی را در بقاع متبرکه بر عهده دارند.

غفارپور با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر از این روحانیون بومی و هشت نفر میهمان از حوزه علمیه قم هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های تخصصی این روحانیون شامل انجام مشاوره‌های تخصصی، پرسش و پاسخ، چندرسانه‌ای و کودک است.

وی گفت: این افراد در راستای غنی سازی اوقات فراغت و کسب مهارت‌های مختلف شرکت کنندگان در این مراکز اوقاف و مساجد این آموزش‌ها را ارایه می‌دهند.

وی به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت فرزندان به خصوص در سنین پایین اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «به کودکانتان چیزی بیاموزید که خداوند با آن‌ها سودش را می‌رساند تا منحرفان با دیدگاهشان بر آن‌ها چیره نشوند.

سرگروه مبلغین اوقاف و امور خیریه استان البرز همچنین با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند «داناترین افراد کسی است که دانش مردم را بر دانش خویش ارجح بداند و افزایش دهد»، تصریح کرد: در امامزادگان و مساجدی که تحت پوشش اوقاف هستند به عنوان قطب‌های فرهنگی فرزندانمان می‌توانند این آموزش‌ها را دریافت کنند.

وی همچنین به برنامه‌های ماه محرم که با حضور این مبلغان در امامزادگان برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: آماده سازی جایگاه‌های در بقاع متبرکه برای دستجات عزاداری، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی و مراسم تعویض پرچم گنبد‌های امامزادگان، اجرای ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در جمعه ۳۰ تیرماه و اجرای برنامه احلی من العسل در روز دوشنبه ششم محرم از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

غفارپور از دیگر این برنامه‌ها را برگزاری مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اقامه نماز ظهر روز عاشورا، مراسم چهارپایه خوانی و شب شهادت امام سجاد (ع)، همایش رهروان زینبی و نوجوانان عاشورایی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار