باکو مدعی شد روسیه توافق قره باغ را نقض کرده است

وزارت خارجه آذربایجان امروز یکشنبه روسیه را به عدم اطمینان از اجرای کامل توافقنامه آتش بس ۲۰۲۰ قره باغ کوهستانی متهم کرد. 

در این بیانیه آمده است که ارمنستان همچنین «بسیاری از مفاد بیانیه سه جانبه» را انجام نداده است و هیچ اقدامی برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های غیرقانونی در کریدور لاچین که ارمنستان و قره‌باغ کوهستانی را به هم متصل می‌کند، اتخاذ نشده است.

این وزارتخانه گفت: خروج کامل نیرو‌های مسلح باقیمانده ارمنستان در خاک آذربایجان بر خلاف بیانیه سه جانبه ۲۰۲۰ که فدراسیون روسیه یکی از طرفین آن است، هنوز تضمین نشده است. برعکس، نیرو‌های مسلح ارمنستان تحت نظارت نیرو‌های حافظ صلح روسیه حمایت می‌شوند. 

طبق بیانیه سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان که زمستان گذشته در شهر سوچی روسیه به روز رسانی شد ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره خودداری از به کارگیری قدرت نظامی یا تهدید به استفاده از آن توافق کردند. در این نشست، توافق شد تلاش‌های بیشتر برای دستیابی به حل و فصل سریع مأموریت‌های باقی مانده از جمله مسائل انسانی صورت گیرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکلاس پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر اهمیت تداوم تلاش‌ها برای امضای معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
ایران ،باحساسیت این مساله را دنبال کند واگر خدای ناکرده
ضرری به ما بخورد به منزله ی فراموش کردن حقوق گذشته ی
خود وبه رسمیت شناختن نفوذ تمام رقبای ایران خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
باکو مدعی شدنش هم قشنگ هست اونم در مقابل روسیه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
سلام روسیه،

درگیر نشو، جمهوری آذربایجان را برای من بگذار، البته تا اطلاع ثانوی او را مساوی رژیم صهیونیستی به حساب بیاور نه کشور منطقه.
آخرین اخبار