رئیس‌جمهور:

کیفیت، سلامت کالا و جلوگیری از کم‌فروشی اساس کار سازمان استاندارد است

رئیسی گفت: بالا بردن کیفیت و اطمینان‌بخشی به مردم از ناحیه کیفیت، سلامت کالا، خدمات و جلوگیری از کم‌فروشی اساس کار سازمان استاندارد است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای‌ عالی استاندارد، با بیان اینکه سازمان استاندارد مدعی‌العموم کیفیت و مدافع حق‌الناس است، بالا بردن کیفیت و اطمینان‌بخشی به مردم از ناحیه کیفیت و سلامت کالا و خدمات و جلوگیری از کم‌فروشی را اساس کار سازمان استاندارد دانست و برکار جدی و مستمر برای تحقق این هدف تاکید کرد.

رئیس‌جمهور تسهیل و تسریع در ارزیابی و انطباق کالا و خدمات با شاخص‌های استاندارد، استاندارسازی نوین و علم‌پایه و هوشمندسازی فرآیند نظارت و پایش رعایت شاخص‌های استاندارد را سه بخش مهم کار سازمان استاندارد دانست و افزود: در این زمینه گام‌هایی برداشته شده، اما همچنان نیازمند برداشتن گام‌های جدی دیگری نیز هستیم.

آیت‌الله رئیسی توجه به حقوق تولیدکننده را نیز مورد تاکید قرار داد و سازمان استاندارد را موظف کرد، همزمان با اجبار تولیدکنندگان کالا و ارائه کنندگان خدمات به اخذ گواهی استاندارد، زیرساخت‌های لازم را نیز برای تسریع و تسهیل ارائه گواهی‌های فنی و علمی استاندارد تامین کند تا باعث معطلی غیرمتعارف تولیدکننده نشود.

رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از کاهش زمان ارائه گواهی‌های استاندارد از بعضا چند سال به یک‌ ماه، بر توجه به آثار تورمی و هزینه‌ای رعایت کامل شاخص‌های استاندارد تاکید و تصریح کرد: سازمان استاندارد به ویژه در سالی که به نام «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری شده است، باید در سنجش شاخص‌های استاندارد، با در نظر گرفتن آثار هزینه‌ای و تورمی، به گونه‌ای عمل کند که تولیدکنندگان، این سازمان را نه مانعی پیش‌روی خود، بلکه یاری‌دهنده و کمک کننده به ارتقای کیفیت کالا و خدمات تولیدی خود بدانند.

آیت‌الله رئیسی بالابردن ضریب سلامت و امنیت غذایی را کارویژه مشترک سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود: اعمال شاخص‌ها در این زمینه از سوی هر سه دستگاه متولی، لزوما منافاتی با هم ندارد و نباید اجرای قانون در این زمینه باعث کندی کار و معطلی کالا و خدمات چه در گمرک و چه در واحد‌های تولیدی شود.

رئیس جمهور با توصیه به مسئولان سازمان استاندارد برای استفاده از زیرساخت‌های بخش خصوصی در اعمال نظارت و پایش، بر موثر بودن اعمال سیاست‌های تشویقی بیش از سیاست‌های تنبیهی تاکید و تصریح کرد: در نظر گرفتن مقدورات موجود در کنار تاکید بر ارتقای کیفیت و رعایت همه شاخص‌های استاندارد و نیز اعمال زمان‌بندی در ارتقای کیفی، می‌تواند تولیدکنندگان را در این مسیر تشویق و یاری کند.

در این جلسه استاندارد‌های تکلیفی مرتبط با قانون هوای پاک، استاندارد‌های صنعت ساختمانی، برنامه راهبردی استانداردسازی کشور، استاندارد‌های منسوجات سلامت‌محور، استاندارد‌های صنعت غذایی و کشاورزی، استاندارد‌های صنعت خدمات، استاندارد‌های ملزومات آموزشی و الحاقیه آیین‌نامه کارمزد خدماتی سازمان ملی استاندارد مطرح و مقرر شد پس از اعمال ملاحظات مطرح شده در جلسه از سوی اعضای حقیقی و حقوقی به عنوان مصوبات جلسه لحاظ و اجرایی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
مواد غذایی متاسفانه بی کیفیت و گران شدن .. پنیر پگاه خریدم نصف هوا و نصف آب و یک سوم پنیر بی کیفیت با قیمت بالا.. ماست هم همین طور .. بستنی ها همین طور ... قطعات ماشین گرفتم مثل بلبرینگ کلاچ که صدا میدن و غیره سیم نمره ۱ یک گرفتم که مس توش نبود و سوخت ... رنگ سفید روناس گرفتم که یک کیلو یه در رو هم رنگ نکرد ... همه چیز نجومی گرون شدن اما کیفیت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۶:۵۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ممنون که هر روز صبح با جوک هاتون روز رو سپری میکنیم..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۲ ۲۵ تير ۱۴۰۲
به هرکی پول بده مجوز میدن
به هرکی پول بده استاندارد میدن
به هر کی پول بده اجازه میدن تبلیغات تلویزیونی کنه حتی اگر دروغ محض باشه و محصولش هیچ پایه و اساس علمی نداره و نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آقای رئیسی اینها را ولش کن ، قیمت مرغ چی شد ؟ ما فعلا به فکر تامین آذوقه خانواده هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۴ تير ۱۴۰۲
تو سازمان استاندارد دست از شعار بر نمی دارید
اگر سازمان استاندارد به وظیفه خودش عمل میکرد و قدرت اجرایی داشت وضعیت خیلی از اجناس اینجور نبود
به کارشناس استاندارد تو کارخونه ها پول میدن بدون محدودیت همه چیو تایید می کنند
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۳:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۲
چرا همش دروغ به مردم میگید فقط کافیه یه نگاه کوچک به خودرو سازیکنید بقیه موارد پیشکش خودتان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۲
دولت با افزایش قیمت تعرفه های ساخت و افزایش قیمت فولاد و سیمان بر تورم مسکن دامن میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
جای بسی خوشحالی است که سازمان ملی استاندارد،بواسطه وظایفی که قانون گذاربر عهده این سازمان گذاشته است وجایگاه آنرادر آخرین تجدید نظر قانون استاندارددر مجلس شورای اسلامی با وظایف سازمان حاکمیتی زیرنظر ریاست جمهوری بعنوان رییس شورای عالی استاندارد،ارتقاء داده است،میتواند نقش اساسی وموثری در حفظ سلامت وایمنی جامعه ایفا نماید.
وظایف این سازمان بسی سنگین و خطیربوده ،لذاحمایت از آن ،سودش به مردم خواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
چندین سال هست که کیفیت و کمیت در کالاهای ایرانی که مصرف داخلی میشود، فدای سودجویی میشود.
از خودرو گرفته تا لبنیات.. فقط موفق ترین گروه لوازم خانگی بوده که اعتماد مردم را جلب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۲
اکثر اجناس تولید داخلی با وجود استاندارد باز بی کیفیت و حقوق مصرف کننده رعایت نمی شود و گرانی کالا در ایران یعنی حرف پوچ و بی معنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
دیگه خبری از کنترل قیمت، تنظیم بازار و مبارزه با گران‌فروشی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۳۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
شعار و شعار و شعار
جلسه و جلسه و جلسه
عکس یادگاری ی ی ی
و در اخر نتیجه : گرونی و گرونی و گرونی
آخرین اخبار