سه هزار تن سیب زمینی در خاش تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان حدود سه هزار تن سیب زمینی تولید و برداشت شد.

شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان اظهارکرد: خردادماه  امسال  کار برداشت سیب زمینی در شهرستان خاش شروع و در تیرماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی سیب زمینی خاش در مناطق پشتکوه، مرکزی و حومه و شهر اسماعیل آباد شهرستان خاش قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاش عمده ارقام سیب زمینی خاش را ارقام اگریا و دراگا عنوان کرد و گفت: کشت و کار سیب زمینی برای حدود ۳۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در خاش ایجاد شغل می‌کند.

وی افزود: شهرستان خاش به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی سیستان و بلوچستان سالانه ۱۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

کمالی اظهارداشت: بیش‌از ١٠ هزار و ٣٠٠ هکتار از اراضی شهرستان خاش زیرکشت محصولات زراعی بوده که عمده‌ترین آن‌ها گندم و جو، ذرت، سبزیجات برگی و غده‌ای، گیاهان علوفه‌ای و برنج است.

وی ادامه داد: همچنین سطح زیر کشت باغات بیش‌از ١٠ هزار هکتار است که سالانه ۴٢ هزار تن میوه‌های تولیدی این باغات نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت و گردو به بازار عرضه می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی خاش گفت: این شهرستان در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان شاخص هست و بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه‌ای آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است.

برچسب ها: کشاورزی ، سیب زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار