کره جنوبی و لهستان قرارداد نظامی امضا کردند

روسای جمهور کره جنوبی و لهستان با فروش تسلیحات بیشتر به این کشور اروپای شرقی موافقت کردند.

جنگ اوکراین باعث وحشت کشور‌های شرق اروپا از گسترش این جنگ به خاک خود شده است. از این رو، کشور‌های این حوزه به دنبال افزایش بودجه نظامی خود و نیز آمادگی رزمی به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی هستند. لهستان که تجربه تلخ حمله اتحاد جماهیر شوروی را در جنگ دوم جهانی دارد و در طول جنگ سرد تحت نفوذ بلوک شرق بود، اکنون به دنبال تقویت نظامی خود برای مقابله با تهدیدات احتمالی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد من و همتای لهستانی ام در نشستی که در ورشو داشتیم موافقت خود را با فروش بیشتر تسلیحات کره‌ای به لهستان ابراز کردیم. در حقیقت ما با برنامه لهستان برای خرید بیشتر تسلیحات خود موافقت کردیم. 

رئیس جمهور کره جنوبی از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون افزایش خرید تسلیحات لهستان از این کشور اجتناب کرد. با این حال، طبق توافق قبلی ورشو از خرید ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تسلیحات از سئول خبر داده بود که این امر بزرگترین قرارداد فروش تسلیحات در تاریخ کره جنوبی به شمار می‌رود. 

یون سوک یول در ادامه از گسترش مناسبات دوجانبه میان سئول و ورشو حمایت کرده و خواستار گسترش روابط دو کشور در حوزه دفاعی و انرژی هسته‌ای شد. 

آندژی دودا نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد لهستان خواستار تولید تسلیحات کره‌ای در خاک خود است که در این زمینه به توافقات دوجانبه با رئیس جمهور کره جنوبی برای تسهیل این موضوع دست یافتیم. ما امیدواریم نه تنها خریدار تسلیحات مورد نیاز خود از کره جنوبی باشیم، بلکه این تسلیحات را در داخل کشور نیز تولید کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار