سرانه تولید پسماند برای هر نفر در چهارمحال و بختیاری ۷۰۰ تا ۷۲۵ گرم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه میزان ۱۵۰ تن پسماند شهری در محل دفن پسماند شهرکرد تخلیه شده و سرانه تولید پسماند برای هر نفر در استان ۷۰۰ تا ۷۲۵ گرم است.

طبق ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند، نظارت و مسئولیت حسن اجرای قانون مدیریت پسماند بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است و در راستای وظایف ذاتی این سازمان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان به همراه مسئولان و کارشناسان استان از محل دفن پسماند‌های شهری شهرکرد بازدید کرد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سلسله مراتب مدیریت پسماند شامل خودداری از تولید پسماند، کاهش زباله، استفاده مجدد از زباله، تفکیک و بازیافت زباله، بازیابی، پردازش و دفع می‌باشد که سه مورد اول از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

وی در خصوص ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند بیان داشت: مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی در شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تا سال ۱۳۹۰ و در سایر شهر‌ها و روستا‌ها تا پایان سال ۱۳۹۲ همه پسماند‌های عادی را به صورت تفکیک شده جمع آوری کنند که فقط ۱۰ درصد این امر صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور اعلام کرد: روزانه میزان ۱۵۰ تن پسماند شهری در محل دفن پسماند شهرکرد تخلیه شده و سرانه تولید پسماند برای هر نفر در استان ۷۰۰ تا ۷۲۵ گرم است که از این میزان ۱۰ درصد بازیافت می‌شود.

یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: تنها راه اصولی مدیریت پسماند در استان تفکیک از مبدأ زباله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.