پیکر حاجیان فوت شده خراسان رضوی حج امسال به مشهد منتقل شدند

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پیکر دو زائر فوت شده خراسان رضوی در مراسم حج امسال به مشهد منتقل شدند.

عباس خداشناس مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پیکر شادروان "علیرضا روحی" زائر ۷۲ ساله از مشهد و مرحومه "قمر عزیزی قادرآبادی" بانوی زائر ۶۵ ساله اعزامی از تایباد که در حج تمتع امسال بر اثر ایست قلبی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفته بودند، به مشهد منتقل شد.

او افزود: زنده یاد علیرضا روحی در تاریخ سوم تیرماه و شادروان قمر عزیزی قادرآبادی در تاریخ دوشنبه ۱۲ تیرماه در شهر مکه مکرمه دارفانی را وداع گفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به این که خانواده هر ۲ زائر فوت شده درخواست انتقال اجساد آن‌ها به ایران را داشتند، پیکر این زائران متوفی با پرواز شماره ۱۵۲۳ در ساعت ۶ صبح امروز از جده به مشهد منتقل و تحویل خانواده‌های متوفیان شد.

خداشناس بیان کرد: هزینه انتقال اجساد طبق قرارداد سازمان حج و زیارت با بیمه ایرانیان بر عهده بیمه است و از خانواده زائران فوت شده هزینه‌ای برای انتقال گرفته نمی‌شود.

او تصریح کرد: خوشبختانه سایر زائران استان در سلامت کامل هستند و طی بازه زمانی ۱۸ تا ۲۷ تیرماه به وطن باز خواهند گشت.

 از ۱۸ تیرماه امسال تا کنون چهار هزار و ۳۹۷ زائر و عوامل اعزامی به حج تمتع امسال با ۱۹ پرواز به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بازگشته‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۲۴۰ زائر از خراسان رضوی و یک کاروان ۹۳ نفره از خراسان شمالی و بقیه زائران مربوط به استان‌های دیگر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.