گروه واگنر سلاح‌های خود را به ارتش روسیه تحویل داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اعضای گروه واگنر تمام سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را به ارتش این کشور تحویل داده است.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲۰۰۰ قطعه تجهیزات و سلاح از جمله صد‌ها واحد سلاح سنگین: تانک‌ها، سیستم‌های موشکی پرتاب چندگانه گراد و اوراگان، موشک‌های ضد هوایی پانتسیر و سامانه‌های توپخانه خودکششی گوزودیکا، آکاتسیا، گیاسینت و تولپان، هویتزر‌ها و اسلحه ضد تانک، سیستم‌های خمپاره دار، ماشین‌های چندمنظوره زرهی اعم از نفربر‌های زرهی، تجهیزات خودرو و سلاح‌های سبک تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پیشتر سخنگوی کرملین اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با پریگوژین در روز ۲۹ ژوئن در کرملین برگزار شد.

وی در این باره اظهار کرد: ولادیمیر پوتین در ۲۹ ژوئن در کرملین به مدت تقریباً سه ساعت با پریگوژین و فرماندهان واگنر دیدار کرد. در این دیدار ۳۵ نفر در حضور داشتند.

ولادیمیر پوتین در دیدار با پریگوژین و فرماندهان واگنر، ارزیابی خود از رویداد‌های ۲۴ ژوئن را ارائه کرد و همچنین به توضیحات فرماندهان گوش داد و گزینه‌هایی را برای استخدام و استفاده رزمی به آن‌ها پیشنهاد کرد.

پسکوف گفت: فرماندهان واگنر روایت خود را از وقایع به پوتین ارائه کردند و تأکید کردند که آن‌ها حامیان سرسخت و سربازان رئیس جمهور روسیه هستند.

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه بوده است که به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخارج آن از بودجه کشور تأمین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
واگنریا باید کنار روسیه بجنگند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آمریکا عزا دار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کار بسیار خوبی کردن خدا پدرشون رو بیامرزه یه شر جدید برا مردم درست نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
راست میگی پوتین خودش زیاده
آخرین اخبار