حل و فصلِ مشکل موکب سه راهی مسجد ابوالفضل زرند

با وساطت امام جمعه و دادستان زرند، مشکل موکب سه راهی مسجد ابوالفضل زرند حل و فصل شد.

جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند با حضور دادستان، امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره اوقاف، رئیس و کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رئیس پلیس راه شهرستان زرند و تعدادی از دست‌اندرکاران موکب سه راهی مسجد ابوالفضل، در دفتر دادستان این شهر برگزار شد.

رضا یعقوبی دادستان زرند در این نشست ضمن بررسی موضوع و استماع اظهارات افراد حاضر در جلسه بیان داشت: چند روز قبل موکبی واقع در سه راهی مسجد ابوالفضل، که در حریم جاده اصلی زرند به سمت کوهبنان بود، با توجه به اینکه در مکانی حادثه خیز مستقر شده بود، از سوی اداره راهداری شهرستان زرند تخریب شد و در پی آن حواشی زیادی در فضای مجازی و در بین مردم به وجود آمد.

او تصریح کرد: مستند به تبصره یک ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن، مستحدثات موجود در حریم قانونی راه‌ها باید از سوی اداره راهداری و با حضور نماینده دادسرا، راساً قلع شود.

مدعی العموم افزود: نظر به اینکه محل استقرار این موکب برابر نظر کارشناسان اداره راهداری و پلیس راه شهرستان، در منطقه حادثه خیز و خطرناک بوده و احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیر جاده‌ای برای افرادی که در محل توقف می کردند وجود داشت، لذا به دلیل حفظ حقوق عامه و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی دستور قلع محل از سوی مقام محترم قضایی صادر شد.

یعقوبی بیان داشت: اگرچه به نحوه اجرای حکم، انتقاداتی وارد است؛ اما دلیل آن حفظ جان شهروندان بوده، و از این حیث، اصل عمل مورد تأیید است.

در پایان این نشست با وساطت نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند و مدعی العموم شهر، مقرر شد، اداره راهداری شهرستان زرند، مکانی ایمن برای استقرار موکب در آن محل جانمایی کند.

بلافاصله پس از پایان جلسه، با حضور مسئولین مربوطه در محل، مکان جدیدی برای برپایی موکب در اختیار موکب داران قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار