شولتس: آلمان در آینده نزدیک یوروفایتر‌ها را به عربستان تحویل نخواهد داد

صدر اعظم آلمان تایید کرد که کشورش در آینده نزدیک هواپیماهای جنگی یوروفایتر را به عربستان سعودی تحویل نخواهد داد.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در دومین روز از نشست ناتو در ویلنیوس، لیتوانی، به خبرنگاران گفت: «به این زودی ها تصمیمی در مورد تحویل جت های یوروفایتر به عربستان سعودی وجود نخواهد داشت».

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه زوددویچه سایتونگ روز چهارشنبه به نقل از یک سند داخلی دولتی گزارش کرده بود که آلمان هواپیما‌های جنگی یوروفایتر را به عربستان سعودی تحویل نخواهد داد.

به نوشته این روزنامه، در این سند آمده است: «تا پایان جنگ در یمن، درخواست مجوز صادرات برای عربستان سعودی به تعویق خواهد افتاد.»

یک منبع دولتی به رویترز گفت که آلمان در این دوره قانونی که در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

آلمان فروش تسلیحات به عربستان سعودی را پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ متوقف کرد و رویکردی بسیار سخت گیرانه‌تر از متحدان اصلی خود مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس داشت.

شرکت انگلیسی BAE Systems (BAES.L) پنج سال پیش قراردادی را برای تامین ۴۸ جت از جت‌های مورد بحث توسط سازنده تسلیحات منعقد کرد، اما یک سوم اجزای جت‌ها از آلمان می‌آیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار