تخلیه بیش از ۴۰ هزار نفر در چین در پی وقوع سیل

بیش از ۴۰۰۰۰ نفر در استان سیچوان چین به دلیل باران‌های شدید و وقوع سیل تخلیه شدند.

رسانه‌های دولتی چین روز چهارشنبه گزارش دادند که بیش از ۴۰۰۰۰ نفر در استان سیچوان چین به دلیل سیل تخلیه شده اند، زیرا طوفان‌های ابری حجم عظیمی از بارش را در چندین بخش از این کشور رها کرده است.

به گزارش رویترز، طوفان و باران‌های شدید و غیرمعمول طی چند هفته گذشته مناطق مختلف را اشباع کرده و باعث سیل و رانش گل شده که خانه‌ها را ویران کرده، زیرساخت‌ها را تخریب کرده و چندین نفر را کشته است.

باران و سیل در چین در حالی اتفاق می‌افتد که چندین بخش دیگر جهان شاهد بارش‌های فاجعه‌بار مشابهی بوده‌اند که نگرانی‌های جدیدی در مورد سرعت تغییرات آب و هوایی ایجاد کرده است.

تلویزیون دولتی CCTV گزارش داد که ۳۰۰.۷ میلی متر (۱۱.۸ اینچ) باران بر فراز شهر یاان در استان سیچوان طی حدود ۱۴ ساعت باریده است و باعث سیل ناگهانی و رانش گل شده که خانه‌ها را ویران کرده است.

ژنگژو، مرکز استان هنان، هشدار قرمز، بالاترین هشدار در یک سیستم هشدار چهار سطحی را برای باران شدید صادر کرد و چندین منطقه بارندگی بی سابقه را گزارش کردند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی چین، در شبانه روز دوشنبه، شهرستان گوانیون در استان جیانگ سو، ۲۷۵.۴ میلی متر (۱۰.۸ اینچ) باران بارید.

شهر شیاتای در استان گوانگدونگ نیز در پایان ماه ژوئن به طور متوسط ۴۳۹ میلی متر (۱۷.۳ اینچ) بارندگی روزانه داشته است.

اداره هواشناسی هونان گفت که در شهرستان یوانلینگ در استان هونان در ۳۰ ژوئن ۱۳۷.۴ میلی متر (۵.۴ اینچ) در یک ساعت باران بارید.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، مقامات هواشناسی هشدار طوفان باران را تا صبح پنجشنبه برای چندین استان از جمله شانشی، هبی، شاندونگ، جیانگ سو، آنهویی، سیچوان، گانسو و منطقه تبت تمدید کردند.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که مرکز ملی هواشناسی اعلام کرد برخی از این مناطق ممکن است شاهد بیش از ۷۰ میلی متر باران در یک ساعت و همچنین رعد و برق، رگبار و تگرگ باشند.

مقامات در طول ماه جولای بار‌ها نسبت به آب و هوای شدید و بلایای زمین شناسی هشدار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار