در همایش منطقه‌ای بخش تعاون؛

ثبت تعاونی‌ها در کشور بیش از ۲ درصد افزایش داشته است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در یک سال و نیم گذشته ثبت تعاونی‌ها در کشور بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، سمنان و گلستان، در گرگان گفت: استان‌های شمالی خواستگاه فرهنگ تعاونی در کشور و باعث تحول در فرهنگ تعاون هستند.

مهدی مسکنی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ثبت تعاونی‌ها در کشور بیش از ۲ درصد و شاغلان عضو در تعاونی‌ها بیش از سه درصد افزایش داشته است افزود: سرمایه بانک توسعه تعاون ۱۴۰ درصد و تسهیلات بخش تعاون نیز ۸۱ درصد افزایش داشته است.

او گفت: تکنولوژی، علم و دانش قطعا ما را به پیشرفت می‌رساند از این رو باید از روش‌های سنتی در تامین سرمایه به روش‌های بروز و خلاقانه تغییر مسیر دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز دراین همایش با تاکید بر اینکه قدم‌های مثبتی در راستای بهبود وضعیت فعلی تعاونی‌ها برداشته شده گفت: ۱۰ درصد شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان کشور در استان گلستان قرار دارد و بیشترین آمار تعاونی‌های استان با ۹۸۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی است.

خواجه‌مظفری اضافه کرد: اتاق تعاون هنوز جایگاه واقعی خود را در استان‌ها بدست نیاورده و نیاز است بیشتر به این مجموعه توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.