آمادگی یزد برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یزد، حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم است.

احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در نشست هماهنگی کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان گفت: یزد، حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی از جذابیت زیادی برخوردار است.

او افزود: فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی استان از حدود یک سال پیش در قالب میز تخصصی گردشگری مذهبی در کشور شکل گرفت و تجربه‌های این استان در زمینه جذب گردشگران خارجی برای حضور در برنامه‌ها در قالب تور‌های سازمان یافته، مورد توجه و الگو قرار گرفت. 

آخوندی ادامه داد: امسال نیز آمادگی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در یزد وجود دارد و با همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه حسینیه ایران، کارشناسان مذهبی و روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی لازم برای محرم، در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای زدودن افکار ایران هراسی و اسلام تیزی شکل‌گرفته است، اظهار داشت: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخورد‌های فرهنگی مثبتی دیده شده است، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشور‌ها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته اند.

آخوندی خاطرنشان ساخت که ۳۵ مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار