تشدید نظارت بر تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی

معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارتی ویژه مراکز معاینه فنی خودرو در استان اجراء می‌شود.

بخش‌علی بیاتی قله زو با اعلام این خبر گفت: با عنایت به تصویب هیات محترم وزیران در خصوص تعیین و اعلام نرخ مصوب خدمات صدور گواهی معاینه فنی ماشینی (مکانیزه) خودرو و موتورسیکلت، لازم الاجراء بودن نرخ‌های تصویبی، صیانت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در افزایش نرخ خدمات معاینه فنی مواردی چون الصاق نرخنامه و مجوز در محل مرکز، کنترل مبلغ دریافتی و تطبیق با تعرفه مصوب، عدم اخذ وجوه اجباری خارج از تعرفه تحت عناوین مختلف نظیر پرس کارت و... همچنین عدم ارجاع اجباری مراجعین جهت رفع نقص خودرو به تعمیرگاه‌های طرف قرارداد مرکز، طرح نظارتی بر تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو در سراسر خراسان رضوی اجرا می‌شود و در صورت احراز هرگونه تخلف وفق قوانین و مقررات جاری برخورد موثر و بازدارنده با مراکز معاینه فنی خودرو صورت می‌پذیرد.

وی افزود: بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران نرخ آزمون‌های آلایندگی و ایمنی وسیله نقلیه در مراجعه نخست برای خودروهای سبک بنزینی و دوگانه سوز ۹۲ هزار تومان و برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازوئیل ی و گاز سوز ۱۱۹ هزار تومان و موتورسیکلت بنزینی ۲۲ هزار تومان است.

معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: هزینه مراجعه مجدد وسایل نقلیه ای که به علت نقص فنی پیش از ۱۵ روز، پس از رفع ایراد به مراکز مراجعه می‌کنند هزینه مراجعه مجدد برای هر بار مراجعه با توجه به تعداد آزمون‌های لازم برای کنترل وسیله نقلیه متفاوت است. در مراجعه مجدد و انجام دو آزمون هزینه آن برای خودروهای سبک ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین ۲۲ هزار تومان و موتورسیکلت ۳۹۰۰ تومان است. در صورتی که تعداد این آزمون‌ها به سه یا بیشتر افزایش یابد مبلغ مراجعه مجدد برای خودروهای سبک ۳۰ هزار تومان، خودروهای نیمه‌سنگین وسنگین ۳۳ هزار تومان و برای موتورسیکلت ۶۰۰۰ تومان احتساب می‌شود.

بیاتی قله زو افزود: در ارتباط با خودروهای دوگانه‌سوز تعرفه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (به جز مخزن) برای خودروهای سبک دوگانه سوز و خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز ۲۴ هزار تومان و تعرفه بازرسی چشمی مخزن گاز طبیعی فشرده CNG (بدون باز کردن) به ازای هر مخزن برای خودروهای سبک دوگانه سوز و خودروهای نیمه سنگین و سنگین گازسوز ۲۸ هزار تومان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، وی گفت: از هم استانی‌ها درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرفه مراکز معاینه فنی خودرو را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صمت استان گزارش کنند تا بازرسان و کارشناسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.