رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه:

۱۸۲ موکب مردمی تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند

رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۸۲ موکب مردمی در سامانه ثبت نام کرده اند و دارای پروانه هستند.

بهمن صحرایی رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه از تمامی افرادی که قصد برپایی موکب‌ را دارند خواست در راستای برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و با توجه به میزان تعهد و توانایی‌هایشان در سامانه موکب‌داران این ستاد ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات با ثبت نام موکب‌ها به سمت انسجام بیشتر موکب‌های مردمی برای استفاده از توانایی آن‌ها است از این رو هر موکبی که قصد فعالیت در ایام اربعین را دارد باید در این سامانه ثبت نام کند.

او ادامه داد: با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی باید فعالیت موکب‌ها نیز بیشتر شود از این رو ما باید با کمک مردم و دستگاه ها‌ی اجرایی در راستای پذیرایی مطلوب و شایسته از زوار برای حضور در این کنگره بزرگ جهان اسلام بتوانیم جهادی خدمت کنیم.

رییس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم در حوزه ماموریت محوله در راستای پذیرایی و اسکان بتوانیم ظرفیت‌ها را برای این امر معنوی به کار بگیریم، چون خدمت به زوار توفیقی است که نصیب مردم استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان قصرشیرین شده است.

صحرایی اضافه کرد: توافق اولیه ما ساعت ۵ صبح تا ۷ عصر بوده که اکنون مقامات ۲ کشور توافقی در رابطه با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی در ایام اربعین داشته اند که ما باید برای هر ۲ حالت آمادگی و برنامه ریزی کامل را داشته باشیم.

وی از ظرفیت تمامی آموزشگاه ها، مساجد، مراکز اسکان و بخش مردمی برای اسکان و پذیرایی از زائران تاکید کرد و گفت: تلاش بر این است که این حرکت معنوی به یک حرکت مردمی تبدیل شود.

صحرایی گفت: ما باید با حرکت و تلاش جهادی بتوانیم خسروی را به جایگاه واقعی خود برسانیم، چون زمانی که هیچ یک از مرز‌ها نبودند مرز خسروی تنها مرز برای عبور زائران به عتبات عالیات بود این موضوع باید نهادینه شود که در این رابطه نیز به دنبال این هستیم که موکب داران و عوامل خدمات رسانی به زوار بعد از اربعین از مرز خسروی عازم کربلای معلا شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.