تبلیغ یکی از نیاز‌های ضروری جامعه اسلامی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه تبلیغ یکی از نیاز‌های ضروری جامعه اسلامی برای معرفی دین اسلام است، گفت : باید به سمت ابزار‌های نوین رسانه‌ای برای تبلیغ دین اسلام برویم.

حجت الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی "سبک زندگی اسلامی" که با حضور جمعی از مبلغان بومی و مستقر در بقاع متبرکه استان برگزار شد، با بیان اینکه مبلغان و مبلغات رسالت فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای سنگینی بر دوش داشته و جزء افراد تاثیرگذار در جامعه هستند، گفت : هدف از برگزاری این نشست با توجه به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر و به طور ویژه دهه عاشورا، تلاش در جهت غنی کردن مفاهیمی است که مبلغان و مبلغات در کرسی‌ها و منبر‌های خود مطرح خواهند کرد.

 میرزایی تاکید کرد: برگزاری این نشست‌ها نقش تاثیرگذاری در انتقال درست مفاهیم در حوزه‌های مختلف به ویژه سبک زندگی اسلامی به جامعه خصوصا نسل جوان خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تبلیغ را یکی از نیاز‌های ضروری جامعه اسلامی برای معرفی دین اسلام برشمرد و گفت: اگرچه در جامعه امروز برخی ادعای منسوخ شدن تبلیغ را دارند، اما واقعیت این است که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تبلیغ دین در جامعه احساس می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: اگرچه تبلیغ به شیوه سنتی آن هنوز هم کارایی دارد، اما اگر به سمت ابزار‌های نوین رسانه‌ای برای تبلیغ دین اسلام برویم، با قدرت، سرعت و تاثیرگذاری بیشتری می‌توانیم به اهداف تبلیغی خود برای معرفی جاذبه‌های اسلام به جامعه به ویژه نسل جوان دست پیدا کنیم.

میرزایی از روند کاهشی جمعیت به عنوان یکی از بحران‌های امروز کشور یاد کرد و افزود: جمعیت کشور به شدت روند کاهشی داشته، به نحوی که به جرات می‌توان گفت از این نظر وضعیت بحرانی داریم، لذا لازم است مبلغین و مبلغات در منبر‌ها و کرسی‌هایی که می‌روند با سخنرانی کردن در مورد مزایای فرزندآوری مردم به خصوص زوج‌های جوان را به فرزندآوری ترغیب کنند.

میرزایی تاکید کرد: پدر و مادر شدن شیرین‌ترین لذتی که انسان‌ها می‌توانند تجربه کنند و از دست دادن فرصت‌ها برای تجربه حس پدر و مادری صرفا به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی بزرگترین ظلمی است که افراد می‌توانند به خودشان بکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.