مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۹۹ درصد مزارع سیب زمینی استان زنجان با روش مکانیزه آبیاری می‌شود

سعید ناصر وفایی گفت: بیش از ۹۹ درصد زمین‌های زیر کشت محصول سیب زمینی در استان با روش‌های مکانیزه و تحت فشار آبیاری می‌شود.

سعید ناصر وفایی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  سطح زیر کشت محصول سیب زمینی در این استان طی سال زراعی جاری را هفت هزار و ۲۰۰ هکتار ذکر کرد و افزود: کشت این میزان سیب زمینی پاییزه و بهاره بر اساس الگوی کشت و برنامه ابلاغی سازمان بوده است.

وی اظهار داشت: محصول سیب زمینی در شهرستان طارم زودتر از دیگر مناطق استان برداشت می شود که امسال بیش از ۳۰ هزار تن از یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین زیر کشت محصول برداشت و در بازارهای مصرف عرضه شده است.

ناصر وفایی ارقام سیب زمینی کشت شده در استان را شامل میلوا، آگریا، کلمبا، جیلی، چلنجر، فابولا، بانبا، و سیفرا ذکر کرد و یادآور شد: از سطح زیر کشت سیب زمینی در سال زراعی جاری، حدود ۲۹۶ هزار تن محصول برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: استفاده از ارقام مناسب و مراقبت‌های زراعی مزارع سیب زمینی شامل مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز همچنین توصیه های فنی از قبیل تغذیه به موقع مزارع با کودهای شیمیایی، ریزمغذی و کودهای آلی به بهره برداران کشاورزی استان ارائه شده است تا شامل تولید محصولات سالم و با کیفیت باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.