رئیس پارلمان عربی:

پارلمان‌های آسیایی و عربی باید تقویت شوند

رئیس پارلمان عربی با اشاره به نگرانی‌ها و چالش‌های مشترکی که با پارلمان کشور‌های آسیایی و عربی وجود دارد، به رسیدن به راه حل‌های واحد تاکید کرد.

عادل العسومی رئیس پارلمان عربی در اجلاس کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: پارلمان‌های عربی روابط نزدیکی را با فرهنگ و تمدن‌های مختلف بین ملت‌های عربی و آسیایی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر کشور‌های عربی در قاره آسیا وجود دارند، افزود: شکی نیست روابط کشور‌های عربی و آسیایی به دولت‌ها منحصر نمی‌شود؛ اعضای پارلمان‌ها می‌توانند به نمایندگی از ملت‌های عربی و آسیایی با یکدیگر گفتگو داشته و نقش‌آفرینی کرده تا در راستای استراتژی‌مان آینده بهتری را برای آسیا تامین کنیم.

رئیس پارلمان عربی اضافه کرد: در جهان عرب و آسیا نگرانی‌های مشترکی وجود دارد که تنها شامل مبارزه با فقر یا بیکاری نیست و مواردی همچون توانمندسازی زنان و آموزش و جوانان هم است که برای آن باید تلاش فراوانی صورت گیرد.

العسومی با تاکید بر اینکه باید پارلمان‌های آسیایی و عربی تقویت شوند، گفت: هنوز همکاری‌ها به سطح مورد نظر نرسیده و آرمان‌ها محقق نشده است. تکالیف بزرگ‌تری بر عهده ماست و باید برای تقویت روابط دو چند جانبه بین کشور‌ها تلاش کنیم.

رئیس پارلمان عربی همچنین با تاکید بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی گفت: پارلمان عربی در راستای تقویت روابط با سایر ملت‌ها و نزدیک شدن دیدگاه‌ها در تلاش بوده و لذا هماهنگی و همکاری بیشتر سبب مستحکم شدن روابط مبتنی بر تامین منافع ملت‌ها و امنیت و توسعه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه پارلمان کشور‌های عربی در حال هماهنگی مستمر با پارلمان‌های کشور‌های آسیایی در مجامع بین المللی است، افزود: از پارلمان آسیایی برای هماهنگی خوب و همکاری تشکر می‌کنم؛ تلاش پارلمان عربی در راستای ثبات و امنیت منطقه بوده و انسجام و وحدت بین ملت‌ها را دنبال می‌کند. ان شاءالله بتوان همکاری بیشتر در راستای منافع ملت‌های خود داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار