ورود یک هزار پناهجو به انگلیس

مقامات انگلیس می‌گویند، در ۲ روز گدشته بیش از هزار پناهجو از کانال مانش وارد کشور شده‌اند.

وزارت داخله انگلیس اعلام کرد، در دو روز گذشته ۱۰۷۰ پناهجو با قایق های کوچک از طریق کانال مانش به انگلیس رسیدند. از سوی دیگر مقامات فرانسوی از نجات ۱۰۲ پناهجو در این کانال خبر دادند.

بر اساس آمار و ارقام وزارت داخله انگلیس ۶۸۶ پناهجو که در۱۳ قایق سوار بودند از کانال مانش به سواحل انگلستان رفتند. در همین حال، ۳۸۴ تن دیگر به روز شنبه با ۷ قایق به انگلیس رسیدند.

وزارت داخله انگلستان همچنان می‌افزاید که از آغاز سال جاری تاکنون ۱۲۵۰۰ پناهجو با قایق های کوچک وارد انگلیس شده‌اند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۵ هزار پناهجو از راه کانال مانش به انگلیس رسیدند.

از سوی دیگر مقامات فرانسوی می‌گویند که در دو روز گذشته بیش از ۱۰۰ پناهجو را در آب های کانال مانش نجات داده‌اند. پرفکتور مانش و دریای شمال فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت که نیروهای مرکز عملیات منطقه‌ نجات و نظارت در «گری نی» یک قایق پناهجویان را در آب های بیرک با ۵۱ سرنشین نجات دادند.

در همین حال، لندن و کیگالی در اپریل ۲۰۲۲ توافق کردند تا مهاجرانی را که از راه کانال مانش به گونه غیرقانونی به انگلیس می‌آیند، به رواندا بفرستند.

اما دادگاه استیناف لندن در ۲۹ جون اعزام پناهجویان به رواندا را «غیرقانونی» اعلام کرد. دادگاه گفت که رواندا برای پناهجویان امن نیست زیرا «نقص در سیستم پناهندگی» این کشور افریقایی و همچنان خطر اخراج مهاجران از این کشور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.