لزوم مستندسازی کنگره شهدای آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی بر مستندسازی از مبانی کنگره شهدای استان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

آقای عابدین خرم در جلسه ستاد کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی با تاکید بر تهیه پیوست فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای کنگره شهدای استان گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط در برگزاری این کنگره در اجرای وظایف محول شده به نحو احسن تلاش کنند و به ویژه در امر مستندسازی که یکی از مبانی این کنگره در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است کوتاهی نکنند.

وی خیزش همه جانبه اصحاب فکر، ادب، هنر و رسانه را در جهت جریان سازی فرهنگی ضروری خواند و افزود: ترویج فرهنگ شهادت یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود و باید توجه داشت که از ضروریات برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان همراه سازی عموم مردم با اثرگذاری فرهنگی است.

آقای خرم افزود: بحث کتاب و تولید محتوا ویژه نسل جوان از اولویت‌های اصلی است و مضامین شعر، داستان، خاطرات رزمندگان که توسط هیات ارزیابی قابل انتشار باشد از حمایت ویژه برخوردار است.

وی تاکید کرد: باید به دنبال اجرای برنامه‌ای نو با ایده‌های جدید و اثرگذاری خوب باشیم و از این رو برگزاری این کنگره نیازمند کاری هنرمندانه بر اساس بضاعت‌ها و توانمندی‌هاست.

سردار عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا گفت: تصاویر تک تک دیدار‌ها با خانواده‌های معظم شهدا و نیز جانبازان توسط کمیته‌های مربوطه جمع آوری و در نمایشگاه ویژه فضای مجازی کنگره به نمایش گذاشته می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.