آغاز جشنواره فیلم «حوا» از فردا در گیلان

نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» همزمان با ۱۳ استان کشور، از فردا در سینما سپیدورد رشت برگزار می‌شود.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» گفت: این جشنواره همزمان با ۱۴ استان کشور با نمایش فیلم در ۳ محور بلند سینمایی، کوتاه داستانی و مستند از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه در سینما سپیدرود رشت برگزار می‌شود.

او افزود: گیلان یکی از ۱۴ استان کشور است که برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرده و این جشنواره با مشارکت و همکاری حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد گیلان هدف بنیاد ملی گوهرشاد از اجرای رویداد سینمایی جشنواره بین المللی فیلم «حوا» را حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن مقتدر، کارآمد و توانمند ایرانی، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان، پرداختن به جایگاه زن عفیف و زیست عفیفانه اعلام کرد. 

ثقتی تصریح کرد: طبق جدول پخش اعلام شده آثار سینمایی در ۳ محور فیلم بلند سینمایی، فیلم کوتاه داستانی و مستند در ۴ نوبت (۲ نوبت صبح و نوبت عصر) از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه در سینما سپیدرود رشت اکران می‌شوند.

او گفت: اکران فیلم‌ها در این جشنواره به صورت رایگان است و برای اهالی رسانه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالان اجتماعی، کارکنان زن سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز بلیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که حوزه معاونت هنری این بلیت‌ها را توزیع می‌کند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» با فیلم‌هایی مانند «پرتاب ناگهانی یک فیل»، «یک حلقه معمولی»، «اتاق عقد»، «وضعیت اورژانسی» و «هیچکس منتظرت نیست» در بخش فیلم داستانی کوتاه، فیلم‌هایی مانند «بانو» و «کل فاطمه» در بخش مستند و فیلم‌های «هوک»، «کاپیتان»، «سرهنگ ثریا»، «شهربانو»، «اخت‌الرضا (ع)» و «هفت بهار نارنج» فیلم بلند سینمایی از فردا (سه شنبه ۲۰ تیر) تا جمعه (۲۳ تیر ماه) در سالن شماره ۲ سینما سپیدرود رشت در ۲ نوبت صبح و عصر اکران می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.